کمبود زمین در مناطق کم‌برخوردار مشهد برای ساخت مدرسه

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد گفت: در برخی مناطق شهری به شدت با کمبود زمین‌هایی با کاربری آموزش عمومی برای ساخت مدرسه در دوره متوسط اول و دوم مواجهیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رمضانعلی فیضی با اشاره به بررسی طرح تفصیلی جنوب‌شرق در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر مشهد، اظهار کرد: نگاه ما نسبت به طرح‌های تفصیلی و تعریف سرانه‌ها، باید نگاهی واقع‌نگرانه باشد.

وی با بیان اینکه براساس طرح جامع دوم، در مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار حوزه جنوب‌شرق و جنوب‌غرب مشهد کاربری‌هایی داریم که میان‌مدت احتمال تحقق آنها بسیار کم بوده و در کوتاه مدت نیز به هیچ وجه محقق نمی‌شود، گفت: به‌عنوان مثال در مناطق چهار، پنج و هفت پهنه‌های وسیعی از اراضی بزرگ‌مقیاس تحت عنوان آموزش عالی تعریف شده که با توجه به برهم خوردن توازن و تعدد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیز اشباع بخش خصوصی و نبود انگیزه بخش دولتی برای ایجاد مراکز آموزشی، چنین کاربری محقق نمی‌شود و اراضی همچنان رها باقی می‌مانند.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد تصریح کرد: در همین مناطق به شدت با کمبود زمین‌هایی با کاربری آموزش عمومی برای ساخت مدرسه در دوره متوسط اول و دوم مواجهیم؛ خیرین بسیاری نیز برای این امر اعلام آمادگی کرده‌اند ولی به دلیل نبود زمین محقق نمی‌شود.

فیضی همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد سرانه‌های فرهنگی در مقیاس محله همچون فرهنگسرا و یا کاربری‌های اجتماعی برای ایجاد مراکزی مانند گرمخانه‌ها از دیگر نیازهای این مناطق است که باید در طرح‌های تفصیلی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم پیش‌بینی کاربری‌های متناسب با نیازهای شهر و تقسیم واقع‌بینانه سرانه‌ها، گفت: امیدواریم با تدبیر و آینده‌نگری بتوانیم سرانه‌های فرهنگی و آموزشی که کمبود داریم را با سیاست‌گذاری‌های مناسب جبران کنیم.

کد خبر 435496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.