اولویت ما فعالیت‌های برون‌مرزی و رقابت نیست/ فدراسیون همگانی سلامت محور است

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: بر اساس ارزیابی عملکردی فدراسیون، هیئت های استانی که توانستند جلب مشارکت حداکثری را در استان خود با بهره گیری از برنامه های جذاب داشته باشند مورد تقدیر قرار می گیرند.

افشین مولایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با وضعیت فدراسیون ورزش‌های همگانی، اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی یکی از ضرورت‌های جامعه است، متناسب با کارکرد و نتیجه‌ای که توسعه ورزش همگانی در حوضه‌های مختلف اجتماعی مانند کاهش ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر، بهبود شرایط تاب آوری و کیفیت کار اجتماعی دارد، نقش آن پر رنگ می‌شود.

وی به سه اصل ورزش همگانی اشاره کرد و ادامه داد: با رویکرد ملی، استفاده از منابع درون سازمانی و مدیریت کانون‌های جمعیت کشور، ورزش همگانی را بین مخاطبین خودمان به صورت ملی نهادینه کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما بهبود تعاملات بین بخشی برای توسعه ورزش همگانی است، خاطر نشان کرد: رویکرد جدید فدراسیون توجه به اقشار گوناگون جامعه است و با هماهنگی که با متولیان این امر خواهیم داشت، متناسب با نیازها و شرایط خاص آنها برنامه‌های متنوعی را برای مشارکت حداکثری مردم برگزار خواهیم کرد.

مولایی با بیان اینکه سعی داریم از ظرفیت فدراسیون ورزشی در انجمن‌ها و کمیته‌هایی که تشکیل شده به شکل ویژه استفاده کنیم، اضافه کرد: مسئولین کمیته و انجمن‌ها با توجه به این ظرفیت‌ها باید برنامه مناسب با شرایط جامعه را با وجود شیوع ویروس کرونا تنظیم کنند تا مردم بتوانند در این شرایط خاص هم حداکثر استفاده را از ورزش همگانی داشته باشند.

وی در خصوص جایگاه فدراسیون ورزش‌های همگانی در بین دیگر فدراسیون‌های ورزشی، تصریح کرد: فدراسیون‌های ورزشی مهارت محور هستند؛ یعنی توسعه ورزش خود را مبتنی بر آموزش قرار می‌دهند، اما فدراسیون ورزش‌های همگانی سلامت محور و شاخص‌های تندرستی مخاطبین را هدف خود قرار داده است. با توجه به این ویژگی فدراسیون ورزش‌های همگانی جایگاه ویژه‌ای در سطح ملی خواهد داشت.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اینکه در فدراسیون ورزش‌های همگانی کمیته و انجمنی خوب است که بیشترین مخاطب را به شکل سازماندهی شده داشته باشد، گفت: هر رشته، کمیته و انجمنی که مردم بیشتر از آن استقبال کنند و بهره ببرند در اولویت نخست فدراسیون قرار دارد.

مولایی افزود: بر اساس ارزیابی عملکردی فدراسیون، هیئت‌های استانی که توانستند مشارکت حداکثری را در استان خود با بهره گیری از برنامه‌های جذاب داشته باشند، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی در رابطه با برنامه ریزی های شده برای کمیته‌ها، اظهار کرد: در فدراسیون همگانی با توجه به علاقه‌مندی گروه‌های مخاطب، تعداد رشته، سبک و انجمن آن ورزش شکل می‌گیرد، بخشی از این علاقه‌مندی در قالب رشته‌های ورزشی است و بر اساس مطالعه و نیاز مردم به ما اعلام خواهد شد که می‌توانیم چه ظرفیت‌های جدیدی را فعال کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه دنبال ارتقای سلامتی مردم کشور هستیم و اولویت ما فعالیت‌ها برون‌مرزی و رقابتی نیست، خاطر نشان کرد: هر موضوعی که در کشور مورد توجه مردم باشد آن موضوع برای ما مهم است، شاید اعزام‌های برون‌مرزی در اولویت ما جایی نداشته باشند.

مولایی تصریح کرد: امیدوارم با حضور فعال رسانه بتوانیم با مردم شفاف‌تر صحبت کنیم، فواید ورزش را به آنها انتقال دهیم و از تعامل فدراسیون با رسانه‌ها بتوانیم میزان مشارکت و آگاهی مردم را در حوضه ورزش افزایش دهیم.

کد خبر 435493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.