زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در قم فراهم است

مسئول امور سرمایه‌گذاری در شهرداری قم گفت: بسترهای مهمی در عرصه سرمایه‌گذاری در قم فراهم‌ شده که به نفع توسعه و آبادانی این شهر است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا معرفت با اشاره به اهمیت مشارکت و جذب سرمایه‌گذاران در پروژه‌های سرمایه‌گذاری در قم، اظهار کرد: بسترهای مهمی در عرصه سرمایه‌گذاری در قم فراهم‌شده که به نفع توسعه و آبادانی این شهر است.

وی عنوان کرد: هزینه شهر از عوارض و درآمدهای مردمی است و بودجه‌ای از طرف دولت برای توسعه و انجام پروژه‌های عمرانی تعریف نمی‌شود، از این‌رو استفاده از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه‌ها یکی از راهکارهای مهم در جهت آبادانی است.

مسئول امور سرمایه‌گذاری در شهرداری قم با بیان اینکه در سنوات اخیر توجه به سرمایه‌گذاری در دولت و شهرداری‌ها بسیار پررنگ شده و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که برای اداره شهر و کشور و خدمت‌رسانی به مردم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ضروری است، افزود: تکیه به منابع دولتی یا منابع شهرداری‌ها به تنهایی جوابگوی توسعه نیست.

وی خاطرنشان کرد: در شورای اسلامی شهر قم در جذب سرمایه‌گذار تأکید شده و زیرساخت‌های آن نیز از سمت‌وسوی مدیریت شهری در قم فراهم است و سرمایه‌گذاران با کمترین مشکلی می‌توانند در قم سرمایه‌گذاری کنند.

معرفت با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در دو قسمت جز وظایف شهرداری تعریف شده است، یادآور شد: بخش نخست شامل استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بخش دوم با هدف کسب درآمدهای پایدار برای شهرداری است تا وابستگی شهرداری به عوارض کمتر شود.

وی عنوان کرد: در بخش نخست می‌توان خدمات و هم اجرای پروژه‌های عمرانی را توسط بخش خصوصی انجام داد و در بخش دیگر نیز کسب درآمد پایدار در جهت افزایش بودجه شهرداری دنبال می‌شود.

مسئول امور سرمایه‌گذاری در شهرداری قم گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، کمک بزرگی به اقتصاد شهر می‌کند و افزایش درآمد شهر بستری در توسعه خدمات به شهروندان و زائران است.

کد خبر 435490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.