رشد ۲۳ درصدی ارزش معاملات بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران، در تیرماه شاهد معامله سه میلیون و ۱۶۹ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۳۲ هزار میلیارد ریال بودند که نسبت به خردادماه به ترتیب رشد هشت و ۲۳ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بورس کالای ایران، در دوره مورد بررسی در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران افزون بر دو میلیون و ۳۴ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۱۰ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۴۸۴ هزار و ۲۷۸ تن انواع قیر، ۳۷۴ هزار و ۲۷ تن انواع مواد پلیمری و ۱۵۷ هزار و ۲۱۷ تن مواد شیمیایی، سه هزار و ۲۰۰ تن سلاپس واکس و ۷۳۴ هزار تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد ۵ هزار و ۴۳۵ تن عایق رطوبتی، ۱۰ هزار و ۳۶۳ تن روغن پایه، ۶۹ هزار و ۵۳۸ تن گوگرد، ۲۰۰ تن آرگون و ۱۹۶ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی تیر ماه میزبان معامله یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۲۰ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال بود.

در این تالار ۹۷۹ هزار و ۹۵۳ تن انواع فولاد، ۲۸ هزار و ۷۵۵ تن انواع مس، ۷۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۷۱۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۵ هزار و ۷۷۵ تن آلومینیوم، ۹۴ هزار و ۵۴۰ تن روی، ۲۰۰ تن سرب و ۳۱ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد. بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۵ هزار و ۱۸ تن کالا را تجربه کرد.

هشت هزار و ۳۰۰ کیلوگرم زعفران و سه هزار و ۷۱۰ تن رب گوجه فرنگی نیز در تیرماه در تالار محصولات کشاورزی به فروش رسید.

کد خبر 435489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.