۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
سواحل ایتالیا ضدکرونا می‌شود

دولت ایتالیا در نظر دارد بودجه‌ای برابر با ۳۲ هزار یورو به هر یک از ۱۵۰ کلانشهر ساحلی کشور اختصاص دهد تا با موفقیت به جنگ با فعالیت‌های تجاری غیرقانونی بروند و اقدامات ضد کرونایی را به مرحله اجرا درآوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ابتکار "سواحل امن" ایتالیا جنبشی بسیار مهم برای تابستان ۲۰۲۰ به شمار می‌رود تا شهرهای بزرگ ساحلی را از امنیت در دوران بحران مطمئن کند. دولت متعهد شده است در مجموع مبلغ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار یورو را به پروژه فوق اختصاص دهد که این مبلغ بین ۱۵۰ کلانشهر ساحلی تقسیم خواهد شد و به هر یک بودجه‌ای معادل ۳۲ هزار یورو اختصاص داده خواهد شد. مقامات رسمی هر کلانشهر موظفند بودجه دریافت شده را صرف مبارزه با فعالیت‌های تجاری نامشروع و اعمال اقدامات مربوط به مهار کرونا کنند.

مقامات ارشد کلانشهرهای ساحلی ایتالیا می‌توانند از بودجه مورد نظر برای به کار گرفتن پرسنل امنیتی بیشتر، افزایش حقوق نیروهای امنیتی که ساعات کاری بیشتری را به خدمت در سواحل می‌گذرانند، خرید خودروها و تجهیزات و توسعه کمپین‌های اطلاعاتی برای افزایش آگاهی مشتریان از آسیب‌های ناشی از خرید محصولات تقلبی بهره گیرند. علاوه بر این، سران شهرها ممکن است از نوآوری خود برای ترویج فاصله اجتماعی بین مردم بهره گیرند یا اینکه خدمات بیشتری را برای مبارزه با کووید -۱۹ به کار گیرند که این اقدامات مستلزم هزینه خواهد بود و کمک مالی دولت به بهترین شکل مشکل آن‌ها را در این زمینه برطرف خواهد کرد.

البته دریافت کمک هزینه فوق مشمول شرایط خاصی است و همه شهرها نمی‌توانند آن را دریافت کنند. به عنوان مثال، این شهرها باید مرکز استان و از جمعیتی بالای ۵۰ هزار جمعیت برخوردار باشند. علاوه بر این، نباید پیش از این مشمول دریافت کمک‌های مالی دولت برای نوآوری‌های مشابه در سال ۲۰۱۸ شده باشند.

مقامات رسمی کلانشهرهای ایتالیا باید یک فرم تقاضا و برگه‌ای حاوی پروژه‌های مورد نظر خود را به بخشدار ذیصلاح ارضی ارائه دهند. اقدامات مورد نظر باید کاملاً شفاف باشد و تعداد افرادی که هر شهر قرار است برای پیاده‌سازی آن‌ها به کار گیرد در برگه فوق قید شود. پس از طی مراحل قانونی و تأیید صلاحیت شهر، مبلغ تعیین شده (۳۲ هزار یورو) به شهردار شهر تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 435488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.