"روایت تاکسی و کرونا" از دوربین شهروندان قزوینی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از برگزاری مسابقه عکاسی «روایت تاکسی و کرونا» از نگاه مسافرین، شهروندان و رانندگان تاکسی خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی شهروندان و تاکسیرانان در مقابله با این ویروس، سازمان تاکسیرانی در نظر دارد در راستای ادامه فعالیت‌ها و تصمیمات متعدد خود برای حفظ سلامتی مسافران و رانندگان تاکسی در مقابله با کرونا، با برگزاری مسابقه عکاسی، از ظرفیت‌های این هنر در زمینه فرهنگ سازی برای مهار هر چه بیشتر این ویروس در ناوگان تاکسیرانی استفاده کرده و ضمن افزایش آگاهی عمومی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زمینه‌های لازم برای بررسی تأثیر کرونا بر وضعیت معیشتی رانندگان تاکسی به عنوان یکی از اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا و تحقق هرچه سریع‌تر برنامه‌های حمایتی پیش بینی شده برای جبران بخشی از آسیب‌های وارد آمده به این قشر خدوم و زحمتکش را فراهم کند.

وی ادامه داد: این مسابقه عکاسی که تمام رانندگان تاکسی، هنرمندان عکاس، شهروندان و مسافرین می‌توانند در آن شرکت کنند در دو بخش عمومی و ویژه با جوایز ارزنده برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار نیز تا ۱۸ مرداد سال جاری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: موضوعات بخش عمومی عبارتند از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مسافرین و رانندگان تاکسی برای کاهش امکان انتقال کرونا (از طریق استفاده از ماسک و دستکش طبی)، ضدعفونی کردن تاکسی‌ها و نصب کاورهای جداکننده راننده و مسافر و موضوع بخش ویژه نیز به انعکاس تأثیرات شیوع بیماری کرونا بر معیشت رانندگان تاکسی اختصاص یافته است.

عرشیان در خصوص جوایز بخش عمومی مسابقه عکاسی گفت: جوایز نفرات اول تا سوم تاکسیرانان و شهروندان، به ترتیب ۵۰۰، ۴۰۰ و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است، ضمن اینکه در این بخش به ۱۰ اثر شایسته تقدیر نیز هدایایی تقدیم خواهد شد.

وی درباره جوایز بخش خصوصی نیز خاطرنشان کرد: جوایز نفرات اول تا سوم در بخش ویژه به ترتیب یک میلیون تومان، ۷۵۰ هزار تومان و ۵۰۰ هزار تومان است و هر شرکت کننده می‌تواند سه اثر در هر یک از محورهای مسابقه را به شماره واتساپ ۰۹۰۱۸۰۸۷۱۰۸ ارسال نماید. درج نام و نام خانوادگی، کد ملی و تلفن تماس شرکت کننده به همراه ذکر مکان عکاسی الزامی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پورتال سازمان تاکسیرانی به نشانی taxirani.qazvin.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۸۴۸ داخلی ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

عرشیان عنوان کرد: آثار رسیده توسط هیئت داوران بررسی شده و برگزیدگان در ۱۵ شهریور ماه سال جاری در مراسمی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

کد خبر 435462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.