نصب چادر در پارک‌های شهرکرد همچنان ممنوع است

شهردار شهرکرد گفت: در راستای جمع‌آوری چادرها در پارک‌ها و جلوگیری از نصب مجدد آن‌ها ضروری است نیروی انتظامی حمایت بیشتری داشته باشد، چرا که در بحث حفظ سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم.

به گزارش ایمنا، بهادر عبدالغنی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در شهرکرد، اظهار کرد: ورود مسافران از استان‌های همجوار به شهرکرد در ایامی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بنرهای اطلاع‌رسانی ممنوعیت نصب چادر در پارک‌ها نصب شده است، افزود: با توجه به اینکه محدودیت‌های ورود مسافران در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد اعمال و اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت جلوگیری از نصب چادر در پارک‌ها صورت پذیرفته اما متأسفانه هنوز هم شاهد بی‌توجهی برخی مسافران به این موضوع هستیم.

شهردار شهرکرد عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری تاکنون براساس ابلاغ ستاد مقابله یا کرونا اقدامات لازم را انجام داده است و در راستای جلوگیری از همه گیری بیماری کووید ۱۹ و حراست از سلامت عمومی از برپایی چادر از سوی گردشگران و مسافران در فضاهای سبز شهرکرد ممانعت و با اعلام تذکر نسبت به جمع‌آوری چادرها اقدام کرده است اما تمامی این اقدامات نیاز به یک قانون حمایتی و ضمانت اجرایی دارد، چرا که یک نگهبان پارک به تنهایی نمی‌تواند از اسکان مسافران در پارک و نصب چادر توسط آن‌ها اقدامات چشم‌گیری انجام دهد.

عبدالغنی با بیان اینکه سال‌ها است موضوع عدم نصب چادر در پارک‌ها در مجموعه مدیریت شهری در اولویت قرار دارد و اقدامات مختلفی در این خصوص انجام شده است افزود: مکاتبات لازم با دستگاه قضا جهت همکاری و ورود میدانی نیروی انتظامی صورت پذیرفته و در شورای تأمین نیز مسئله مطرح شده است، تا جایی که دادستان محترم بر ممنوعیت این اقدام تاکید و حکم لازم را صادر نموده لذا وقتی امری توسط مرجع محترم قضائی ممنوع اعلام می‌شود، بالتبع انجام آن عمل جرم محسوب شده و می‌بایست نیروی انتظامی به‌عنوان مجری قانون و ضابط قضائی ورود جدی پیدا کند و با خاطیان برخورد کند.

وی با بیان اینکه جهت تشدید نظارت‌ها می‌طلبد نیروی انتظامی همکاری لازم و دوشادوش را با مجموعه مدیریت شهری داشته باشد، ادامه داد: فرهنگ عمومی مقابله با ویروس کرونا نیز از جمله مهم‌ترین موارد برای پیشگیری و کاهش این بیماری است که لازم است مردم به طور جدی به توصیه‌ها و هشدارها برای مقابله با این بیماری توجه کنند و با کمک یکدیگر به سمت شکست آن گام بردارند.

شهردار شهرکرد گفت: مراحل ضدعفونی و سم پاشی در پارک‌ها به ویژه در مکان‌هایی که مردم تردد بیشتری دارند همه روزه انجام می‌شود، اما از مسافران و شهروندان تقاضا می‌شود جهت جلوگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم سلامتی کامل را به جامعه باز گردانیم.

منبع: فارس

کد خبر 435451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.