تبیین نقش خواهر خوانده‌ها در توسعه روابط سیاسی و فرهنگی شهرها

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: تبیین نقش خواهر خوانده‌ها در افزایش همگرایی و توسعه روابط سیاسی و فرهنگی به عنوان پروژه پژوهشی مساله محور حوزه بهره‌بردار سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان است که در دانشگاه اصفهان مورد پژوهش قرار گرفت.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خواهرخواندگی، اقدام و حرکتی نمادین برای نشان دادن توافق میان دو شهر جهت توسعه روابط در ابعاد مختلف شهری است.

وی افزود: در تفاهم‌نامه‌ای مسئولان شهرها متعهد می‌شوند تا در چهارچوب ضوابطی خاص همکاری‌های فنی، عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، علمی و آموزشی با یکدیگر داشته باشند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینک ه پیمان خواهرخواندگی رابطه‌ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات، توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی میان یک جامعه شهری با جامعه شهری مشابه خارجی برقرار می‌شود، تصریح کرد: اصفهان به دلایل گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی و تمدنی، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۰۶ و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در سال ۲۰۱۰، یکی از شهرهای مهم ایران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این شهر در حال حاضر با ۱۳ شهر دنیا از جمله شیان چین، کوالالامپور پایتخت مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان پایتخت ارمنستان، شهر کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا پایتخت کوبا، لاهور پاکستان، سن پترزبورگ روسیه، داکار پایتخت سنگال و بعلبک لبنان قرارداد خواهرخواندگی دارد.

افتخاری گفت: پروژه پژوهشی تبیین نقش خواهر خوانده‌ها در افزایش همگرایی و توسعه روابط سیاسی و فرهنگی به صورت توصیفی_تحلیلی بوده و بر اساس ترکیبی از رهیافت ارتباطی کارل دویچ و تئوری سازه‌انگاری در پی پاسخ و بررسی این سوال انجام شده که نقش شهرهای خواهرخوانده در افزایش همگرایی و توسعه روابط سیاسی و فرهنگی با اصفهان چیست؟ البته فرض اصلی بر این است که اصفهان با قابلیت‌های فوق در این زمینه نقش مؤثری در ارتباط با کشورهای دیگر در قالب قراردادهای خواهرخواندگی داشته است.

کد خبر 435448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.