رونمایی سامانه‌ای در مترو جهت جلوگیری از خروج ارز

مدیرعامل شرکت مترو تهران از رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه ضمن جلوگیری از خروج ارز، منجر به کاهش زمان بهره برداری از ایستگاه‌های مترو می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی امام درباره رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تأمین کنندگان تأیید شده مترو (سامانه AVL) اظهار کرد: راه اندازی این سامانه منجر به کاهش زمان تأمین، نصب و راه اندازی تجهیزات و در نتیجه کاهش زمان بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو خواهد شد همچنین از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیمانکاران و مشاوران داخلی کشور دارای توانمندی و تجربیات قابل توجهی در حوزه اقدامات اجرایی سازه هستند و به همین دلیل معمولاً اقدامات این حوزه با کمترین قیمت و به موقع در متروی تهران انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) افزود: تأمین تجهیزات برقی، مکانیکی و پنوماتیک (استفاده از انرژی باد در امور صنعتی) به علت وابستگی به خارج از کشور معمولاً با تأخیر زمانی و خروج مقادیر بسیار زیاد ارز از کشور مواجه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان داخلی توان تأمین بخشی از تجهیزات را دارند، افزود: به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها، شرکت‌های داخلی نمی‌توانند تاییدیه های لازم را برای تجهیزات ساخت داخل تهیه کنند حتی اگر بتوانند تاییدیه های لازم را دریافت کنند هزینه نهایی آن کالاها افزایش می‌یابد.

امام افزود: راه اندازی سامانه AVL بستری را فراهم کرده است تا از آن دسته از تأمین کنندگان داخلی که قصد دارند برای تولیدات خود استانداردهای لازم را به دست بیاورند، پشتیبانی صورت گیرد. در نتیجه این سامانه، فضایی برای رقابت تولیدات داخلی و خارجی است.

شفاف سازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور

امام با اشاره به شفاف سازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور به عنوان دو پیامد مثبت راه اندازی این سامانه تاکید کرد: سیاست گذاری متمرکز، تأمین کالا و تجهیزات به صورت غیر متمرکز، تسری قوانین و آئین نامه‌های مصوب و نیز افزایش سرعت تصمیم گیری و اجرا، از دیگر پیامدهای مثبت راه اندازی سامانه AVL است.

وی با اشاره به اینکه سامانه آنلاین تأمین کنندگان تأیید شده مترو به صورت جداگانه و آنلاین برای هر پروژه تمام استانداردهای، الزامات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز را درج می‌کند، اظهار کرد: تأمین کنندگانی که توان تأمین تجهیزات و استانداردهای مورد نظر را دارند اعلام آمادگی کرده و با ارائه مستندات خود تاییدیه مورد نظر را در کمترین زمان دریافت می‌کند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اظهار کرد: همچنین شرکت‌هایی که به مرور استانداردهای مورد نظر خود را از دست می‌دهند از سامانه خارج می‌شوند و تا زمانی که استانداردهای لازم را به دست نیاورده باشند در سامانه وارد نخواهند شد.

وی با بیان اینکه تأیید استاندارد تجهیزات تولیدی شرکت‌های داخلی فرایندی مستمر است، عنوان کرد: به همین دلیل یک نقشه راه برای موفقیت این سامانه تدوین شده تا ادامه فعالیت آن بر اساس این نقشه انجام شود.

امام خاطر نشان کرد: درنتیجه علاوه بر پیامدهای مثبتی که راه اندازی این سامانه برای متروی تهران دارد، سایر اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور که در حال رسیدن به فاز تأمین و نصب تجهیزات هستند نیز از وجود آن بهره مند خواهند شد زیرا این سامانه می‌تواند با مشارکت اتحادیه قطارهای شهری کشور نقش ارزنده‌ای در توسعه صنعت مترو داشته باشد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه فیلدها و اطلاعات مد نظر شرکت مترو برای راه اندازی این سامانه بر روی «سامانه تأمین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات شهرداری تهران» بارگذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه این سامانه از قبل طراحی شده از نظر زمان و هزینه برای شرکت مترو اجرای سامانه تأمین کنندگان تأیید شده آنلاین مترو بسیار به صرفه بود.

منبع: فارس

کد خبر 435444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.