سیاری: بیش از ۱۲ هزار ارتشی برای مقابله با بیماری کرونا فعال هستند

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به خودکفایی ارتش در تامین بسیاری از تجهیزات مورد نیاز خود، تاکید کرد: استفاده از تحهیزات ساخت داخل یکی از مولفه های توان بازدارندگی است؛ در همین راستا امروز درصد خیلی بالایی از تجهیزات ارتش تولید داخل هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، دریادار حبیب الله سیاری صبح شنبه در جریان بازدید از مرکز بهینه‌سازی، نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدا هدف ما از بازدید این بود که توانمندی و تخصص نیروهای این مرکز در حوزه مقابله با کرونا را مورد ارزیابی قرار داده و میزان تولیدات مواد ضد عفونی کننده و ماسک در این مرکز را مورد بازدید قرار دهیم تا آمادگی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی افزود: در این مرکز انواع محلول ضد عفونی و ماسک تولید می‌شود و این مرکز می‌تواند علاوه بر تأمین نیازمندی نیروی زمینی نیاز سایر نیروهای ارتش و سایر نیروهای مسلح را تأمین کند و هرجایی که در کشور لازم باشد بنا به تدبیر قرارگاه امام رضا ستاد کل و یا ستاد ارتش کمک کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: تولید ماسک جز مأموریت‌های مرکز شهید زرهرن نیست اما با استفاده از ظرفیت خالی که داشتند و بهره‌گیری از توانمندی‌های این مرکز و دستگاه‌های پیشرفته ظرفیت خوبی برای تولید ماسک با کیفیت استاندارد در این مرکز ایجاد شده است.

سیاری تصریح کرد: امروز همچنین بازدیدی از مرکز قطعه سازی صنایع شهید زرهرن داشتیم. به لطف خدا در این بخش هم قطعات مورد نیاز در نیروی زمینی ارتش با تیراژ بالا در حال تولید است. البته توجه به قطعه سازی یکی از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا است.

وی با بیان اینکه ما امروز در ارتش با کمک و همکاری صنایع دفاعی، تانک، نفربر، سامانه‌های پدافند هوایی و انواع شناورهای دریایی و هواپیما تولید می‌کنیم، تاکید کرد: این اقدامات در راستای همان دستوراتی است که برای قطع وابستگی بتوانیم تولیداتمان را بجایی برسانیم که پاسخگوی نیازمندی هایمان باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطر نشان کرد: با توجه به شعار سال که جهش تولید است امروز مشاهده کردیم که در این مرکز جهش تولید به خوبی در حال اجرا است و قطعات در تیراژ بالا و با کیفیت خوب در حال تولید هستند. این مرکز همچنین برای بسیاری از شرکت‌های غیر نظامی هم قطعات تولید می‌کنند تا وابستگی آنها کاهش یابد.

سیاری ادامه داد: پیش از انقلاب مغز متفکر تعمیرات اساسی نیروهای خارجی بودند اما افتخار ما این است که تمام تعمیرات نرم و سخت افزاری امروز توسط نیروهای خودمان انجام می‌شود و این از برکات انقلاب است. امروز دست نیاز به سوی هیچ کشوری دراز نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات ساخت داخل یکی از مؤلفه‌های توان بازدارندگی است، اظهار کرد: ما امروز در ارتش چیزی نداریم که در خارج از کشور تولید شود و درصد خیلی بالایی از تجهیزات ارتش تولید داخل هستند.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین در باره همکاری با وزارت بهداشت در حوزه مقابله با کرونا اظهار کرد: در دور جدید شیوع بیماری کرونا نامه‌ای برای وزیر بهداشت نوشتیم و گفتیم که مانند قبل تمام نیروها و بیمارستان‌های ارتش در خدمت مقابله با کرونا هستند. امروز هم بیش از ۱۲ هزار از کارکنان ارتش برای کمک به مجموعه بهداشتی و درمانی کشور، بمنظور مقابله با بیماری کرونا فعال هستند. در دور قبل توانستیم بیماری را در پادگان‌ها به خوبی کنترل کنیم و از این ناحیه در رفع آلودگی شهرها کمک خوبی انجام دهیم.

کد خبر 435441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.