آبرسانی پایدار به مجتمع ۱۴ روستایی فخرآباد

مدیر آبفای شهرستان مبارکه گفت: در سال جاری با حفر چاه باغ ملک که آبدهی آن به ۲۰ لیتر در ثانیه می‌رسد و اجرای چهار کیلومتر خط انتقال آب این چاه به مخزن هزار متر مکعبی زیباشهر، آب شرب پایدار روستای باغ ملک و مجتمع ۱۴ روستایی فخرآباد در شهرستان مبارکه تامین شد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،مرتضی یادگاری با اشاره به اینکه شهرستان مبارکه با ۳۴ روستا، جمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار نفر دارد، اظهار کرد: روستاهای شهرستان مبارکه تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند و در هیچ روستای این شهرستان آب شرب به صورت سیار تأمین نمی‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته به‌دلیل محدودیت در تخصیص سامانه آب اصفهان بزرگ به شهرها و روستاهای تحت پوشش، احتمال اینکه برخی از روستاییان با مشکل افت فشار آب مواجه باشند وجود داشت، اما در سال جاری با حفر چاه باغ ملک و در مدار قرار گرفتن آن و همچنین راه‌اندازی سیستم تله کنترل منابع و تأسیسات آب در این شهرستان، چالش افت فشار آب در روستاهای تحت پوشش برطرف شد.

مدیر آبفای شهرستان مبارکه با اشاره به نظارت و کنترل مخزن هزار مترمکعبی زیباشهر از طریق سیستم تله کنترل اظهار کرد: در حال حاضر توزیع آب از مخزن هزار مترمکعبی زیباشهر به روستاهای تحت پوشش کاملاً به‌صورت آنلاین مورد بررسی قرار می‌گیرد که این امر نقش بسزایی در توزیع عادلانه آب میان مشترکان دارد.

یادگاری، جمعیت روستای باغ ملک و مجتمع ۱۴ روستایی فخرآباد را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: خط انتقال چاه باغ ملک به خط انتقال مخزن هزار مترمکعبی زیبا شهر، با هدف رفع افت فشار و قطعی آب شرب در این روستاها با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان عملیاتی شد.

کد خبر 435434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.