در تیم باید پنالتی زن ثابت وجود داشته باشد/ حضور سرمربی تیم ملی در ورزشگاه تاثیرگذار بود

یک کارشناس فوتبال گفت: تیم هایی که پنالتی های متعددی را خراب می کنند هر بازیکنی که پشت توپ برود، یاد دیگر پنالتی های تیم می افتد و احتمال گل کردن آن کم می شود که در کل، تیم شخصیت پنالتی نزدن پیدا می کند.

حسین چرخابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با پیروزی سپاهان برابر صنعت نفت آبادان، اظهار کرد: تنها اشتباه سپاهان در این بازی از دست دادن ضربه پنالتی بود. مهدی ترکمان جایگزین سعید آقایی شد که در دفاع و حمله عملکرد خوبی از خود نشان داد همچنین حضور شایان مصلح به جای محمد طیبی در زمین تأثیرگذار بود زیرا مصلح کوچک ترین اشتباهی نداشت. به طور کلی مهدی زاده، ترکمان، مصلح و منصوری در دفاع خطی خوب ظاهر شدند و صنعت نفت تنها یک بار توانست موقعیت خطرناک روی دروازه سپاهان ایجاد کند که پیام نیازمند با یک جای‌گیری خوب مانع از به ثمر رسیدن گل شد.

وی افزود: امید نورافکن تلاش خوبی داشت و به موقع تعویض شد و محمد کریمی جایگزین او بازی خوبی انجام داد. کیانی، نور افکن و رفیعی سه هافبک میانی سپاهان فرصت خودنمایی به بازیکنان صنعت نفت آبادان را ندادند. سپاهان در دفاع تیمی برنامه داشت و تا زمانی که ۱۰ نفره نشده بود از زمین حریف دفاع می‌کرد، اما با اخراج سروش رفیعی این تیم شروع خط دفاع را در زمین خود آورد و زمانی که توپ در اختیار صنعت نفت بود عقب نشینی می‌کرد و وقتی که توپ را می‌گرفتند ضد حمله می‌زدند.

این کارشناس فوتبال با بیان این که ورود میرزایی به زمین و حضور محبی در نوک حمله باعث شد سپاهان ضد حمله بهتری بزند، خاطر نشان کرد: وقتی سپاهان ۱۰ نفره شد از سیستم ۴-۵ استفاده کرد که درست و حساب شده بود. این تیم نسبت به بازی‌های قبل خود سرعت بازی را بیشتر کرده بود، دوندگی زیاد داشتند و برای تمامی لحظات بازی برنامه ریزی کرده بودند که عامل موفقیت سپاهان در این بازی بود.

چرخابی در خصوص عملکرد تیم صنعت نفت آبادان، تصریح کرد: صنعت نفت در مسابقه مقابل سپاهان یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خود را ارائه داد. این تیم هر زمانی هم که بازی را واگذار می‌کرد، چندین موقعیت گل داشت، اما مقابل سپاهان تنها یک موقعیت داشت.

وی با اشاره به این که در تیم باید دو نفر پنالتی زن ثابت وجود داشته باشد و مربی به آنها اطمینان کند، گفت: تیم‌هایی که پنالتی‌های متعددی را خراب می‌کنند هر بازیکنی که پشت توپ برود، یاد دیگر پنالتی‌های تیم می‌افتد و احتمال گل کردن آن کم می‌شود و تیم، شخصیت پنالتی نزدن پیدا می‌کند.

کارشناس فوتبال در رابطه با حضور اسکوچیچ در ورزشگاه نقش جهان، اظهار کرد: سپاهان دوندگی بالایی داشت که یکی از دلایل آن می‌تواند حضور سرمربی تیم ملی در ورزشگاه باشد، اما این تیم را در نیم فصل دوم از نظر نتیجه یک تیم ضعیف دیدیم که اگر این بازی را هم واگذار می‌کرد شانس آسیایی شدن را از دست می‌داد.

کد خبر 435423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.