امکان پرداخت کرایه تاکسی با بارکد خوان QR در یک‌هزار تاکسی شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: امکان پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی و با استفاده از بارکد خوان QR در اصفهان فراهم شده است و از روز یکشنبه در ادامه رویداد «هر یکشنبه، یک افتتاح» این مهم اجرایی می‌شود.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته خبر از ایجاد زیرساخت  امکان پرداخت الکترونیک در تاکسی‌های سطح شهر اعلام شد. این طرح به صورت آزمایشی با موفقیت در تعدادی از تاکسی‌ها اجرا شده و خوشبختانه این امکان هم اکنون در یک‌هزار تاکسی سطح شهر فعال شده است.

وی افزود: در حال حاضر بارکد خوان QR روی حدود یک‌هزار تاکسی شهر اصفهان نصب شده و در ۷۰۰ تاکسی فعال شده و برای سایر تاکسی‌های شهر نیز به مرور فعال می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مهمترین اهداف استفاده از بارکد خوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب ایمنی و امنیت، جلوگیری از برخورد فیزیکی برای رد و بدل کردن اسکناس به خصوص در این شرایط کرونایی و افزایش بهره‌وری و چابک‌سازی ناوگان است.

وی با بیان این که با استفاده از بارکد خوان QR نرخ‌های کرایه دریافتی رانندگان از شهروندان بررسی می‌شود، گفت: در واقع پایش نظارت تاکسیرانی بر فعالیت تاکسیرانان با این روش افزایش خواهد یافت.

منوچهری افزود: زیرساخت لازم برای استفاده از بارکد خوان توسط اصفهان کارت و شرکت به پرداخت بانک ملت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مسافران تاکسی در اصفهان می‌توانند در صورت استفاده از تاکسی‌های متصل به سامانه اصکیف (کیف پول الکترونیکی شهروندان اصفهانی) کرایه خود را بدون دغدغه بابت داشتن پول نقد یا وجود پول خرد برای دریافت مابقی کرایه و نیز بدون نگرانی از سرایت بیماری‌های واگیردار، تنها با اسکن‌کردن بارکد دوبعدی (QR) نصب‌شده در داخل تاکسی پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اگر بانک طرف حساب راننده تاکسی «ملت» باشد، پول در لحظه به حساب راننده تاکسی واریز شده و قابل برداشت خواهد بود در غیر این صورت انتقال وجه در لحظه قابل رؤیت است، اما برداشت آن تا ۱۲ ساعت بعد امکان‌پذیر می‌شود.

وی اظهار کرد: در مرحله اول روش اجرای کار به صورت میدانی است و بازاریابان به صورت حضوری و چهره به چهره نصب، راه‌اندازی و آموزش استفاده از نرم افزار را به رانندگان آموزش خواهند داد؛ البته هزینه انجام این امور بر عهده شرکت زیرساخت است و رانندگان بابت آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

منوچهری افزود: در مرحله بعد لینکی از طریق پیامک در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد و رانندگان پس از وارد شدن به آن با روش مکمل ثبت نام خود را انجام داده و پذیرنده‌ها به رانندگان مراجعه و نسبت به نصب و آموزش بارکد خوان اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از طریق ارسال عدد سه به شماره ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ و یا از طریق مارکت های معتبر (کافه بازار و گوگل پلی) نسبت به دریافت و نصب اپلیکیشن "اصکیف" اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در آینده نزدیک بارکد خوان QR برای آژانس‌های محلات و بی سیم نصب خواهد شد، اظهار کرد: تاکسی‌های اینترنتی به این بارکد خوان احتیاج ندارند چون در حال استفاده از نرم افزار مربوطه هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه آینده ۴۰ درصد رانندگان تاکسی شهر اصفهان از بارکد خوان QR استفاده کنند.

کد خبر 435415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.