سکونت ۸ هزار حاشیه‌نشین در مشگین‌شهر

شهردار مشگین شهر از سکونت هشت هزار خانوار در حاشیه مشگین‌‎شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، رحمت انوری آذر اظهار کرد: در جلسه‌ای که امروز با معاونین وزارت راه و شهرسازی برگزار شد مقرر شد اعتبار یک میلیارد تومانی برای تکمیل پیاده راه مشگین در اختیار شهرداری این شهر قرار گیرد و همچنین کهنه قلعه و پارک تاریخی نیز مقرر شد در تفاهم نامه دو جانبه بین میراث فرهنگی و شهرداری مشگین شهر (به عنوان مجری طرح) ساماندهی شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد ساختمان سرای محله نیز تحویل شهرداری شود و ادامه عملیات اجرایی با پرداخت تسهیلات به این سازمان انجام شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد اتمام این پروژه در مشگین شهر باشیم.

شهردار مشگین شهر در رابطه با حاشیه نشینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده که حاشیه نشینی وارد محدوده شهری شود و به محض تصویب این طرح خدمات شهری شامل مناطق حاشیه نشین مشگین شهر نیز خواهد شد.

انوری آذر ادامه داد: بالغ بر هشت هزار خانوار در مشگین شهر در حاشیه شهر ساکن هستند که این محدوده در کمترین سطح زمین با بیشترین تراکم جمعیتی شکل گرفته است.

وی گفت: از محل اعتبارات بازآفرینی اقداماتی همچون آسفالت ریزی و نظایر آن انجام شده و ۷۰۰ تن قیر که در جلسه امروز مقرر شد تحویل شهرداری شود در همین مناطق حاشیه شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهردار مشگین شهر عنوان کرد: پیشنهاداتی به معاونین وزارت راه و شهرسازی در رابطه با رسیدگی به بافت فرسوده در مشگین شهر ارائه داده ایم و امید است که شاهد اقدامات و تسهیلاتی در خصوص نوسازی و مقاوم سازی آن باشیم.

انوری آذر در رابطه با ساخت و سازهای غیر قانونی بیان کرد: تمام تلاش شهرداری بر این است تا از ساخت و سازهای غیر قانونی در مشگین شهر جلوگیری کند تا هم زیبایی منظر شهری آسیب نبیند و هم اینکه مردم در خانه‌های مقاوم و استاندار ساکن شوند.

وی درباره پروژه‌های در دست اقدام مشگین شهر اظهار کرد: ایستگاه سوم آتش نشانی با مشارکت شهرک‌های صنعتی استان طی امروز کلنگ زنی شد و طبق پیش بینی‌های به عمل آمده این ایستگاه تا سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار مشگین شهر ادامه داد: پیاده راه مشگین شهر در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال تکمیل است و همچنین ساختمان شهرداری در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

انوری آذر افزود: مطالعات دریاچه مشگین شهر که یکی از مراکز گردشگری این شهر خواهد بود انجام شده و پس طی مراحل قانونی و اداری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی از افزایش ۵۰ درصدی بودجه شهرستان مشگین شهر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۹۰ درصد این اعتبارات در سال ۹۸ تخصیص یافته که گفتنی است اختصاص اعتبارات مناسب برای پروژه‌های شهرستان مشگین باعث رشد و پیشرفت و آبادانی این شهر تاریخی خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 435397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.