جلب مشارکت شهروندان بندرعباس در وقف جمعی غدیر

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندرعباس گفت: یکی از کارهای مهمی که می‌تواند آغاز یک فرهنگ و سنت دائمی برای بزرگداشت عید سعید غدیر خم در سال ۹۹ باشد، تشویق و ترغیب شهروندان برای مشارکت در وقف جمعی غدیر است.

حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عید سعید غدیر خم از افضل اعیاد و بزرگترین عید مسلمانان جهان است، یکی از سنت‌های حسنه در این روز بزرگ اطعام مؤمنین است که طبق روایات ثواب آن برابر با اطعام انبیا و شهداست.

وی افزود: به منظور بزرگداشت دهه امامت و ولایت و در راستای اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری شایسته است با حضور در قرارگاه رزمایش همدلی و مواسات و توزیع ارزاق بین نیازمندان، همنوعان خود را به انجام این عمل خیر تشویق کرده و مشارکت دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که می‌تواند آغاز ماندگاری یک فرهنگ و سنت دائمی برای بزرگداشت عید سعید غدیر خم در سال ۹۹ باشد، تشویق و ترغیب شهروندان برای مشارکت در وقف جمعی غدیر است که ارزش افزوده آن می‌تواند مانند یک چشمه جاری باقی بماند و بهره‌های مادی و معنوی آن فراوان باشد.

وی ادامه داد: در این وقف با خرید زمین، ساختمان، مغازه، درمانگاه و سایر مستغلات می‌توان بسیاری از نیازهای ضروری شهروندان مستمند را تأمین کرد.

عامری تصریح کرد: برای ایجاد این امر مبارک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان و شهردار بندرعباس اعلام همکاری و حمایت کرده‌اند که روند آن با هدایت‌های امام جمعه بندرعباس و با محوریت بنیاد بین‌المللی غدیر مدیریت خواهد شد.

وی اضافه کرد: دنبال آن هستیم که با مشورت اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان بندرعباس که همیشه پیشگام در انجام کارهای بزرگ و خیرخواهانه بوده‌اند، خیرین، متمولین و محبین امیر مؤمنان (ع) را در این امر مشارکت دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندرعباس با بیان این که برای اجرای این امر مهم شیوه نامه‌ای تنظیم و تعریف شده، افزود: ایجاد کارگروه، ستاد اجرایی، تشکیل هیئت امنا، شناسایی خیرین و استفاده از ظرفیت موجود استانی از مفاد این شیوه‌نامه است.

وی اظهار کرد: بنابراین احیای هر پروژه وقفی غدیر مستلزم یک سقف مالی مشخص است و برای جلوگیری از طولانی شدن فرآیند زمانی، لازم است یک سقف زمانی نیز تعیین شود که در این خصوص کارگروه غدیر از ایام عید غدیر فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

عامری خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ دارم همانطور که اعضای محترم شورای اسلامی شهر بندرعباس با نگاه خیرخواهانه همیشه از طرح‌های خلاق فرهنگی اجتماعی ارزشمند که باعث تعظیم شعائر و ترویج قرآن و عترت شده تاکنون حمایت کرده‌اند، از این طرح فرهنگی اجتماعی نیز حمایت خواهند کرد و برگ زرینی در تاریخ پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس به عنوان یک الگوی تمام عیار برای آیندگان به یادگار خواهند گذاشت.

کد خبر 435393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.