اجرای پویش «عاقل باشیم- ناقل نباشیم» در مشهد

رییس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد از اجرای پویش «عاقل باشیم- ناقل نباشیم» در این کلانشهر خبر داد.

وحید اکلملی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پویش مردمی «عاقل باشیم- ناقل نباشیم» در ۱۰ تقاطع پر رفت و آمد شهر مشهد به مدت چهار روز با ۸۰۰ نفر ساعت نیرو در حال اجراست.

وی تصریح کرد: سه محور اساسی پویش «عاقل باشیم- ناقل نباشیم» استفاده صحیح از ماسک، فاصله‌گذاری و رعایت اصول اولیه بهداشت فردی بوده است.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد ادامه داد: دلیل استفاده از دو رنگ سبز و قرمز در پلاکاردهای اجرای این پویش بر سر تقاطع‌های پر رفت و آمد این است که در تقاطع‌ها اولین موضوع مورد توجه برای شهروندان رعایت حق تقدم و ایمنی است، از این رو رنگ قرمز هشدارها در زندگی را نشان داده و رنگ سبز به رنگ سلامت و جاودانگی است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای پویش «عاقل باشیم- ناقل نباشیم» کنترل شیوع ویروس کرونا است، چرا که نیروهای درمان نیاز به استراحت دارند و هرچه فشار مضاعف بر کادر درمانی وارد شود، کیفیت ارائه خدمات درمان کاهش یافته و تعداد تلفات افزایش می‌یابد.

اکلملی تصریح کرد: این پویش به همت گروه‌های واکنش اضطرار محلات (نیروهای دوام ثامن) در مقابله با شیوع کرونا راه‌اندازی شده است.

کد خبر 435390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.