مشارکت اندک شهروندان چمگردان در اداره امور شهر

شهردار چمگردان گفت: کمتر از ۲۰ درصد درآمدهای شهرداری این شهر از محل دریافت عوارض محلی تامین می‌شود.

علیرضا ملا کبیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به چالش‌های پیش روی شهرداری‌ها، اظهار کرد: در ۳۳ ماه گذشته علیرغم همه مشکلات و بحران‌هایی که پیش روی شهرداری‌ها قرار داشت، شهرداری چمگردان با حمایت شورای اسلامی و همت کارکنان این دستگاه موفق شد به دستاوردهای خوبی دست پیدا کند و سطح رضایت‌مندی شهروندان را افزایش دهد.

وی یکی از چالش‌های پیش روی شهرداری چمگردان در دوره پنجم مدیریت شهری را پرداخت دیون و بدهی‌های گذشته دانست و افزود: یکی از مشکلات مدیریت شهری چمگردان این است که به جز هزینه‌های جاری باید هزینه‌های ناشی از بدهی‌های گذشته که نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان بود را پرداخت می‌کردیم.

شهردار چمگردان با تاکید بر ضرورت جلوگیری از افزایش بدهی‌های شهرداری، تصریح کرد: پرداخت بدهی‌های شهرداری جزو مهم‌ترین بخش‌های بودجه سال‌های ۹۷ ،۹۸ و ۹۹ قرار داده شد. با ایجاد ردیف اختصاصی تلاش کردیم تا بدهی‌ها شهرداری افزایش پیدا نکند؛ این در حالی است که در کنار اجرای پروژه‌های مختلف، ۶.۲ میلیارد تومان از مجموع ۱۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری چمگردان پرداخت شده است.

ملا کبیری با بیان این که کمتر از ۲۰ درصد از درآمد شهرداری چمگردان از درآمدهای محلی تأمین می‌شود، گفت: مجموع درآمدهای شهرداری این شهر در ۳۳ ماه گذشته، بیش از ۳۷ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایمنا، چمگردان از شهرهای مرکزی شهرستان لنجان است که در حاشیه زاینده رود قرار دارد.

کد خبر 435378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.