نفت مسجد سلیمان ۱-۲ پرسپولیس/ پرسپولیس برای چهارمین بار پیاپی قهرمان ایران شد

پرسپولیس در مسجد سلیمان نفت MIS را ۲ بر یک مغلوب کرد تا برای چهارمین سال متوالی بر بام لیگ برتر ایران بایستد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه امشب جمعه - ۳ مرداد ماه - در ورزشگاه بهنام محمدی به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان گل محمدی با نتیجه ۲ بر یک میزبان خود را مغلوب کردند تا با ۶۲ امتیاز و در حالی که ۴ هفته تا پایان رقابت‌های لیگ باقی مانده است، قهرمانی خود را مسجل کنند.

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس

ورزشگاه: بهنام محمدی مسجد سلیمان

تماشاگر: -

گل‌ها: علی علیپور (دقیقه ۳۹ - برای پرسپولیس) - مهدی عبدی (دقیقه ۵۸ - برای پرسپولیس) - حسین ابراهیمی (دقیقه ۷۱ - برای نفت مسجد سلیمان از روی نقطه پنالتی) -

اخطار: مهدی عبدی (دقیقه ۳۷- پرسپولیس) - کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۵۶ - پرسپولیس)

اخراج: -

نفت مسجد سلیمان: احمد گوهری، حامد نورمحمدی، علیرضا علیزاده، صادق صادقی بابا احمدی (۴۶- مهدی زبیدی)، حسین ابراهیمی لاکمه سری، مجید عیدی، سجاد جعفری، احمد الجبوری (۶۱- امید سینک)، آرمان قاسمی، میرهادی میر جوان (۸۰- محمدحسین اسدی) و پیام ملکیان

سرمربی: مهدی تارتار

پرسپولیس تهران: بوژیدار رادوشوویچ، محمدحسین کنعانی زادگان، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نورالله‌ی، سیامک نعمتی (۷۴ - امید عالیشاه)، بشار رسن (۹۰+۳ - امیر روستایی)، وحید امیری، مهدی عبدی و علی علیپور (۹۰+۳- پور حسینی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

سرخ‌پوشان میهمان بازی را هجومی استارت زدند و در همان دقایق اولیه مسابقه چند موقعیت خطرناک را ایجاد و تا آستانه فرو ریختن دروازه نفت مسجد سلیمان پیش رفتند. نفتی‌ها پس از چند دقیقه جلوتر آمدند و چیزی نمانده بود که روی اشتباه مدافعین پرسپولیس به گل برسند. با این حال بازی به تعادل کشیده شد اما شاگردان گل محمدی همچنان بر توپ و میدان مسلط بودند اما اشتباهات پر تعداد هر دو تیم باعث شده بود شاهد حملات مؤثری نباشیم.

پرسپولیسی‌ها که برنامه ویژه‌ای برای ارسال از جناحین داشتند، بالاخره مزد تاکتیک‌شان را گرفته و در دقیقه ۳۹ روی ارسال و ضربه سر علیپور به گل رسید. چند دقیقه بعد، دوباره شاگردان گل محمدی روی ضربه سر به گل رسیدند اما این بار مهاجم پرسپولیس در موقعیت آفساید قرار داشت و داور گل را نپذیرفت تا نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم سرخ‌ها برتری مطلقی بر مسابقه پیدا کردند و شاگردان تارتار بی رمق به دفاع برابر تیم تهرانی پرداختند. بازی خوب پرسپولیس دقیقه ۵۸ جواب داد و آن‌ها توسط عبدی به گل رسیدند تا خیالشان از پیروزی قطعی شود.

در حالی که بازی پس از گل دوم سرخ‌پوشان متعادل شده بود، توپ ارسالی نفتی‌ها به دستان سید جلال خورد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. ابراهیمی توپ را به مرکز دروازه فرستاد تا اختلاف به حداقل رسیده و در ادامه، بازی جذاب‌تر دنبال شود. پس از این گل پرسپولیس کامل عقب نشست و شاگردان تارتار به دنبال جبران گل خورده افتادند. تلاش نفتی‌ها ثمری نداشت و پرسپولیس توانست بازی را با همین نتیجه به پایان برده و قهرمان لیگ شود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳۹ - علی علیپور) - سانتر بازیکنان پرسپولیس از گوشه سمت چپ دفاع نفت مسجد سلیمان با ضربه سر علیپور همراه شد تا قفل دروازه گوهری فرو ریزد.

۰-۲ (دقیقه ۵۸ - مهدی عبدی) - اشتباه مدافعین نفت توپ را به سرخ‌پوشان سپرد و آن‌ها با پاسی سریع، عبدی را در موقعیتی خطرناک قرار داد و او نیز به سادگی توپ را وارد دروازه نفت کرد. این گل در حالی به ثمر رسید که مدافعین نفت مسجد سلیمان به گمان آفساید حرکت نکرده و جا ماندند.

۲-۱ (دقیقه ۷۱- حسین ابراهیمی) - ابراهیمی پشت ضربه پنالتی ایستاد و آن‌ها را به وسط دروازه زد که هر چند به پای رادوشوویچ برخورد کرد، به گل تبدیل شد تا یکی از گل‌های خورده مسجد سلیمانی‌ها جبران شده باشد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- سانتر بازیکنان پرسپولیس از سمت چپ دفاع نفت، با ضربه سر بشار رسن با فاصله اندک از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۹- اشتباه مدافعین پرسپولیس توپ را در اختیار بازیکنان نفت مسجد سلیمان قرار داد. آن‌ها توپ را به سرعت به عیدی رساندند و ضربه او با فاصله اندک از کنار دروازه رادوشوویچ بیرون رفت.

دقیقه ۲۵- ارسال بازیکنان نفت به پشت محوطه جریمه پرسپولیس به احمد الجبوری رسید و او با یک چرخش استثنایی، توپی را سر ضرب روانه دروازه رادوشوویچ کرد که او نیز به خوبی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۴۵+۳- پرسپولیس روی یک کاشته غیر مستقیم به گل رسید اما پرچم کمک داور بالا بود و بیژن حیدری گل را نپذیرفت.

دقیقه ۴۶- ضربه زمینی علی علیپور روی ضربه ایستگاهی را دروازبان نفت را آغوش گرفت.

دقیقه ۵۲- پاس بلند به پشت مدافعین نفت مسجد سلیمان به علیپور رسید اما ضربه او در چارچوب نبود و با فاصله اندک از کنار دروازه گوهری به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰ - پاس تند و تیز نفتی‌ها به دست سید جلال حسینی برخورد کرد تا بیٰژن حیدری نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه ۸۰- ضربه سر بازیکنان نفت با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

دقیقه ۸۸- ارسال بازیکنان نفت با ضربه سر مهاجم‌شان راه به جایی نبرد.

دقیقه ۹۰- شوت محکم مهاجم نفت مسجد سلیمان با اختلاف اندک از کنار دروازه رادوشوویچ به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

* محمد حسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر در بین دو نیمه نسبت به گزارش گزارشگر خوزستانی روی گل اول و تصاویر ارسالی از مسجد سلیمان معترض بود که گزارشگر شبکه استانی خوزستان در طول نیمه دوم، چندین بار به آن معترض شد و برای میثاقی ابراز تأسف کرد.

بهترین بازیکن:

علی علیپور - که توانست گل نخست تیم‌اش را به ثمر رسانده و چندین بار خط دفاع نفت مسجد سلیمان را مورد آزار قرار دهد.

کد خبر 435320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    یه جوری گزارشگر خوزستانی میگه همکارانمون در رطوبت بالا و هوای گرم فیلمبرداری می کنن که انگار فیلمبرداری سخت ترین کار دنیا هست.آقای عزیز اولا همکارات پولشو می گیرن دوما فیلمبرداری کجاش سخته تو همون خوزستان و در وسط روز چه بندگان خدایی هستند که برای به دست آوردن یه لقمه نان حاضرن صبح تا شب بیل و کلنگ بزنن که حتی اونم گیرشون نمیاد.کجای کاری برادر گزارشگر؟پول مفت می گیری دلت خوشه.....