افزایش قیمت نفت با کاهش ارزش دلار/هر بشکه 43.86 دلار

قیمت نفت در معاملات روز جمعه به علت تضعیف ارزش دلار افزایش یافت هرچند تنش‌های میان امریکا و چین مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

به گزارش ایمنا، هر بشکه نفت برنت با ۵۵ سنت افزایش ۴۳.۸۶ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۵ سنت افزایش ۴۱.۶۲ دلار معامله شد.

به گفته تحلیلگران، «قیمت هر دو شاخص نفتی تقریباً به همان نقطه پیش از افزایش‌های این هفته بازگشته‌اند. به جلو که نگاه می‌کنیم، در بحبوحه افزایش فضای بی ثبات، بازار نفت احتمالاً حالت صبر و اینکه ببینم چه می‌شود در پیش می‌گیرد.»

چین در واکنش به تعطیلی سرکنسولگری این کشور در هیوستون، خواستار تعطیلی کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو شده است.

ارزش دلار به کمترین رقم در ۲۲ ماه گذشته در برابر سبدی از ارزها رسیده است.

تضعیف دلار معمولاً خرید کالاهای اساسی مانند نفت را به دلار قیمت گذاری می‌شوند افزایش می‌دهد زیرا این کالاها برای مالکان دیگر ارزها ارزان‌تر می‌شود.

رویترز به نقل از جمعی از اقتصاددان‌ها نوشت چشم‌انداز اقتصادی آمریکا در ماه گذشته در میانه ازسرگیری محدودیت‌های کرونا در برخی ایالت‌ها برای کنترل آن تیره و تار شده است.

تعداد امریکایی هایی که فرم مزیت‌های بیکاری را هفته گذشته پر کرده‌اند به رکورد ۱.۴۱۶ میلیون نفر رسیده است که یک افزایش غیرمنتظره برای نخستین بار در ۴ ماه گذشته محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که بهبود اقتصادی آمریکا در بحبوحه افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، متوقف شده است.

به طور کلی، بیش از ۱۵ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند که بیش از ۶۲۰ هزار نفر جان خود را به علت این بیماری از دست داده‌اند.

در حالی که افزایش شمار مبتلایان این نگرانی را تقویت کرده که دولت محدودیت‌های جدید اعمال کند، نگرانی از آسیب به تقاضا برای نفت با تشدید تنش‌های میان آمریکا و چین نیز بیشتر شده است. این دو کشور، دو کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان هستند.

در چین، همزمان با توقف تقاضا برای سوخت، تراکم در بنادر نفتی سواحل شرقی بر هزینه‌های کشتی داران و واردکنندگان می‌افزاید.

بخش تحقیقات کالاهای اساسی بانک بارکلیز اعلام کرد در صورتی که بهبود تقاضا برای سوخت به ویژه در آمریکا، بیش از این کند شود، قیمت نفت در آینده نزدیک می‌تواند تغییر کند.

این بانک پیش بینی قبلی خود برای مازاد نفت در سال ۲۰۲۰ را از ۳.۵ میلیون بشکه در روز به ۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

منبع: فارس

کد خبر 435315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.