صالحی از مکاتبه جدید با نوبخت برای بیمه فعالان قرآنی خبر داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت بیمه فعالان قرآنی گفت: اخیراً در همین راستا نامه‌ای به آقای نوبخت ارسال کرده و قید شد با توجه به رشد قابل ملاحظه فعالان قرآنی در این سال‌ها و چند برابر شدن بیمه آنها هنوز این امر فراگیر نشده است.

به گزارش ایمنا، سید عباس صالحی در حاشیه انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات قرآن و عترت در جمع خبرنگاران درباره چگونگی مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت ادغام این اتحادیه‌ها گفت: بیش از ۳ هزار مؤسسه قرآنی در کشور داریم که با این انتخابات و ادغام آنها می‌توانیم در قوت و حرکت رو به جلوی آنها مؤثر واقع شویم.

وی خاطرنشان کرد: بحث ادغام مؤسسات از سال‌ها قبل مطرح بود اما وقفه‌هایی در آن به وجود می‌آمد و یکی از آنها اساسنامه این مؤسسات بود که ابهاماتی داشت و با ارجاع به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خوشبختانه اساسنامه جدید تهیه و بررسی شد و بر اساس تصمیم گیری ها در هیأت مدیره قرار شد ۱۵ نفر به عنوان اعضای هیأت مدیره جدید از میان ۵۹۰ نفری که در سراسر کشور رأی خواهند آورد انتخاب شوند.

وی افزود: بر اساس اساسنامه جدید قرار است مؤسسات در تصمیم گیری های اصلی قرآنی شرکت داده شوند، نگاه ما برای رسیدن به این ادغام و تلاش‌ها یک سال طول کشید و به عنوان یک جریان فراگیر صنفی، مردمی و قرآنی این اتحادیه‌ها می‌توانند مرجع جهت گیری امور قرآنی شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بیمه فعالان قرآنی نیز گفت: در سال‌های گذشته بیمه فعالان قرآنی با محدودیت روبرو بوده است. اخیراً در همین راستا نامه‌ای به آقای نوبخت ارسال کرده و قید شد با توجه به رشد قابل ملاحظه در این سال‌ها و چند برابر شدن بیمه فعالان قرآنی هنوز این امر فراگیر نشده است. امیدواریم با تمام منابع محدودی که وجود دارد این امر محقق شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 435309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.