کرونا در ایران چه میزان کشنده است؟

درصد کشندگی ویروس کرونا نسبت به تعداد کل مبتلایان کرونا در ایران تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیوع ویروس کرونا بیش از پنج ماه است که جهان را درگیر کرده و تا به حال در ایران بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر را قربانی خود کرده است.

در حالی که در ابتدای شیوع کرونا در چین و بعد از شیوع آن در بین چشم بادامی‌ها گفته می‌شد ویروس کرونا سه درصد کشندگی دارد، طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت تا ظهر روز _ جمعه ۳ مرداد_ این ویروس ۵.۳ درصد کشندگی داشته است، که این میزان با اعلامات مقامات چین مغایرت دارد.

بر اساس شاخص‌های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا امروز بیش از ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که سه هزار و ۵۷۴ نفر از این تعداد مربوط به مبتلایان در روز ۱۵ خردادماه می‌شود که بیشترین تعداد مبتلایان کرونا را به این روز نسبت می‌دهد و بیشترین تعداد فوتی‌های ۲۴ ساعته نیز مربوط به روز ۳۱ تیرماه با ثبت ۲۲۹ فوتی روزانه می‌باشد.

چند درصد مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند؟

۲ مرداد بیشترین تعداد موارد بستری در ایران ثبت شد که در این روز دو هزار و چهار نفر از مجموع مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های کشور بستری شدند، این در حالی است که این تعداد در مقطع نسبتاً طولانی سه رقمی نیز شد.

آمارها همچنین از بهبود یافتن ۸۷ درصد مبتلایان قطعی کرونا در ایران نشان دارد که جمع این مقدار با تعداد فوت شدگان کرونا گویای این موضوع است که تعداد مبتلایان فعلی کرونا ۷.۶ درصد تعداد کل مبتلایان کلی کرونا در کشور است.

حال چند درصد مبتلا به کرونا در ایران وخیم است؟

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیشترین تعداد موارد وخیم مبتلایان کرونا در کشور از زمان شیوع این ویروس در ایران به ۱۷ فروردین‌ماه برمی‌گردد زمانی که این تعداد به چهار هزار و ۵۷ مورد رسید، گفتنی است تعداد موارد وخیم مبتلایان کرونا طبق آخرین آمارهای رسمی سه هزار و ۶۵۳ نفر گزارش شده است.

تعداد موارد وخیم نسبت به کل مبتلایان در روز هفت فروردین‌ماه با ثبت رکورد ۹.۴ درصدی به اوج خود رسید این در حالی است که تعداد موارد وخیم نسبت به کل مبتلایان در روزهای اخیر به ۱.۳ درصد رسیده است.

وضعیت کرونا در ایران نسبت به کشورهای همسایه با مرز خاکی

ایران در حالی با ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ مبتلا به کرونا در بین مرزهای خاکی خود و منطقه، صدرنشین تعداد مبتلایان است که کشورهای پاکستان با ۲۷۰ هزار و ۴۰۰ مبتلا، ترکیه با ۲۲۳ هزار و ۳۱۵ مبتلا، عراق با ۱۰۲ هزار و ۲۲۶ مبتلا و کشورهای افغانستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان با بیش از ۳۵ هزار مبتلای کرونا وضعیت بهتری در کمی تعداد بیماران نسبت به ایران دارند.

البته از لحاظ نسبت تعداد مرگ و میر نسبت به جمعیت ارمنستان با ۲۲۹ فوتی در یک میلیون نفر وضعیت حاد تری نسبت به ایران دارد که نسبت فوتی‌های آن در یک میلیون نفر عددی بالغ بر ۱۷۷ نفر است، این در حالی است که تعداد فوتی‌های کرونا در یک میلیون نفر در کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، افغانستان و پاکسنتان عددی کمتر از ۱۰۰ نفر است.

وضعیت شیوع کرونا در ایران در قیاس با کشورهای همسایه با مرزهای آبی

ایران در مرزهای آبی خود وضعیت بهتری نسبت به وضعیت خود در مرزهای خاکی ندارد و تنها روسیه با ۸۰۰ هزار و ۸۴۹ مبتلای کرونا از ایران وضعیت بدتری دارد؛ در فهرست تعداد مبتلایان کرونا در ایران و مرزهای آبی آن بعد از روسیه و ایران به ترتیب کشورهای عربستان، قطر، قزاقستان، عمان، کویت، امارات و بحرین بیشترین تعداد مبتلایان کرونا را دارند.

اما از لحاظ تعداد مرگ و میر کرونا در یک میلیون نفر ایران نسبت به مرزهای آبی خود شرایط به مراتب حاد تری را تجربه می‌کند و با ۱۷۷ نفر مرگ و میر در یک میلیون نفر اختلاف قابل توجهی با کشورهایی همچون کویت، روسیه، بحرین، عربستان، عمان، قطر، امارات و قزاقستان دارد که تعداد مرگ و میر همه آنها در یک میلیون نفر عددی کمتر از ۱۰۰ نفر است.

بیشترین فوتی کرونا نسبت به جمعیت در چه کشوری است؟

در حالی که وقتی اسم کرونا می‌آید نام آمریکا به عنوان بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا به ذهن همگان می‌رسد این کشور با وجود فوت نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در فهرست تعداد فوتی‌ها در یک میلیون نفر جایگاه دهم را در لیست دارد!

در فهرست بیشترین تعداد فوتی‌های کرونا در جهان در یک میلیون نفر سن مارینو با هزار و ۲۳۸ فوتی در میلیون نفر با اختلاف زیاد صدرنشین است، بعد از این کشور بلژیک با ۸۴۶ نفر، آندورا با ۶۷۳ نفر، انگلستان با ۶۷۰ نفر، اسپانیا با ۶۰۸ نفر، ایتالیا با ۵۸۰ نفر، سوئد با ۵۶۱ نفر، فرانسه با ۴۶۲ نفر، شیلی با ۴۵۶ نفر و آمریکا با ۴۳۹ نفر فوتی در یک میلیون نفر جایگاه‌های دوم تا دهم را در اختیار دارند.

کد خبر 435307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.