بن‌سلمان در پی جذب رونالدو / کمک جالب توجه فدراسیون جهانی شنا به ورزشکاران

از احتمال حضور رونالدو در نیوکاسل، و آقای گلی سردار در روسیه، تا لغو مراسم توپ و قهرمانی همیلتون در اتومبیلرانی بخشی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا مهم خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* برخی از ورزشکاران کشورمان طی نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک درخواست شغل در اداره کل ورزش استان‌های خود را ارائه کرده اند.

* با اعلام ساعات برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هواداران مسابقات جام جهانی به دلیل مسافت کمی که میان شهرهای قطر وجود دارد، می‌توانند ۴ مسابقه فوتبال را در یک روز طی ۱۱ ساعت در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تماشا کنند.

* کریستیانو رونالدو فوق ستاره باشگاه یوونتوس ایتالیا و تیم ملی پرتغال از سری بازیکنانی است که محمد بن سلمان پادشاه عربستان سعودی، قصد دارد با خرید سهام باشگاه نیوکاسل یونایتد انگلیس این بازیکن پرتغالی را به این کشور بکشاند.

* مسابقات فوتبال بوندسلیگای آلمان با وجود شیوع ویروس کرونا در غیاب هواداران و پشت درهای بسته برگزار شد که به نظر می‌رسد در فصل بعدی اینگونه نخواهد بود. هلگ براون، مدیر دفتر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، تأکید کرد که طبق خواسته او و مرکل باید هواداران فوتبال اجازه داشته باشند حتی با تعداد اندک، در فصل آینده، فوتبال آلمان را در استادیوم‌ها شاهد باشند.

* به پیش بینی رسانه‌ها با قرارداد جدید رحیم استرلینگ ستاره تیم منچسترسیتی با شرکت آدیداس، مقدمات حضور او در تیم فوتبال رئال مادرید فراهم شده است.

* لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس مقام اول مسابقات فرمول یک مجارستان را به دست آورد. "مکس ورستپن" از تیم ردبول و "والتری بوتاس" دیگر راننده مرسدس

رده‌های دوم و سوم را تصاحب کردند.

* فدراسیون جهانی کوهنوردی و صعودهای ورزشی تقویم اولیه رقابت‌های قهرمانی جهان و جام‌های قاره‌ای یخ نوردی را منتشر کرد. بر اساس این برنامه، کشورمان تنها میزبان جام‌های قاره‌ای در آسیا خواهد بود. این رقابت‌ها در تاریخ ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه به میزبانی شهر تهران برگزار می‌شود.

* حسین نوری دارنده مدال برنز کشتی فرنگی در گفتگویی اظهار کرد: به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا، شرایط خطرناکی را پشت سر گذاشتم اما خدا را شکر هم اکنون با نظر پزشک معالجم، به بهبودی کامل رسیدم.

* "جود بلینگام" پدیده تیم فوتبال بیرمنگام انگلیس و تیم ملی جوانان فوتبال این کشور رسماً به تیم بوروسیا دورتموند آلمان پیوست. این بازیکن ۱۷ ساله با ۳۰ میلیون پوند و قراردادی ۵ ساله راهی این تیم آلمانی شد و حالا به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن زیر ۲۳ سال این تیم شناخته می‌شود.

* به نقل از نشریه فرانس فوتبال مراسم انتخاب برترین بازیکن سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار نخواهد شد. دلیل این تصمیم نبود شرایط منصفانه میان بازیکنان دنیای فوتبال اعلام شده است.

* حامد حدادی بازیکن ایرانی تیم بسکتبال نانجینگ چین به عنوان چهارمین بازیکن برتر هفته این لیگ انتخاب شد. هفته گذشته «او جی مایو» گارد آمریکایی لیائونینگ با ۴۴ امتیاز و ۱۱ ریباند مقابل فوجیان دبل کرد و بازیکن هفته لیگ چین شد.

* بر اساس اعلام دفتر پروژه‌های بزرگ ساختمانی پکن، آن دسته از ورزشگاه‌های پایتخت چین که قرار است در طول بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ میزبان این رقابت‌ها باشند تا پایان سال ۲۰۲۰ آماده بهره برداری خواهند شد.

* ، به نقل از فدراسیون بوکس، رقابت‌های جهانی بوکس (گزینشی المپیک) که پیش از این قرار بود اردیبهشت ماه امسال در پاریس برگزار شود با یک سال تعویق انجام خواهد شد. طبق اعلام ioc رقابت‌های جهانی بوکس (گزینشی المپیک) اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ و پس از اتمام رقابت‌های انتخابی تمام قاره‌ها در پاریس پایتخت فرانسه برگزار می‌شود.

* فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) تاریخ بازنشستگی فرهاد (محمد) شاهمیری داور بین‌المللی کشورمان را یک سال به تعویق انداخت. شاهمیری که دارای کتگوری A است، قبلاً برای قضاوت در بازی‌های المپیک دعوت شده و قرار بود بعد از بازی‌های المپیک توکیو بازنشسته شود.

* آندره بارگیل کوهنورد و اسکی باز لهستانی با انتشار پستی در اینستاگرام خود اعلام کرد به ویروس کرونا مبتلا شده است. بارگیل تنها کوهنورد تاریخ است که توانسته از قله k۲ تا بیس کمپ را اسکی کند.

* فدراسیون فوتبال ترکمنستان اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور نمی‌تواند از مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا میزبانی کند. به همین دلیل عده‌ای معتقدند شانس میزبانی ایران و تایلند از این مسابقات بیشتر از سایر کشورها است.

* با اعلام تقوی دبیر فدراسیون والیبال، لیگ برتر از ۱۵ شهریور با حضور ۱۴ تیم برگزار می‌شود. همچنین مسئولان فدراسیون به دنبال کسب مجوز برای حضور حداقلی هواداران در سالن مسابقات لیگ برتر والیبال هستند.

* با تصمیم فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال فوتبال استقلال، محمد دانشگر به دلیل بی انضباطی در جریان تمرین آبی‌ها اخراج شد و در اختیار باشگاه قرار گرفت.

* مسئولان باشگاه سپاهان برای همکاری بیشتر و دسترسی به علم روز ورزش با یک باشگاه آرژانتینی تفاهم نامه همکاری امضا کردند. باشگاه روزاریو سنترال در شهر روزاریو سانتافه آرژانتین است و در لیگ برتر این کشور با قدمتی ۱۳۰ ساله تاکنون چهار قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی جام لیبرتادورس بین باشگاه‌های آمریکای جنوبی را در کارنامه دارد.

* فدراسیون بین المللی شنا (FINA) با در نظر گرفتن شرایط شیوع گسترده کرونا و به منظور کمک به فدراسیون‌های ملی و ورزشکاران حاضر در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ یک بسته ۶ میلیون دلاری از طریق انجمن‌ها و فدراسیون‌های قاره‌ای برای حمایت از شرایط تمرینی و معیشتی ورزشکاران توزیع خواهد کرد.

* لورن بلان سرمربی سابق تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه این روزها به عنوان گزینه اول جانشینی کیکه ستین در تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا به حساب می‌آید.

* سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت با گلزنی مقابل روستوف در هفته پایانی لیگ روسیه، ۱۷ گُله شد. به این ترتیب او در تعداد گل به "زیوبا" هم تیمی روسی خود رسید. سایت رسمی لیگ روسیه لحظاتی بعد سردار آزمون را به تنهایی آقای گل فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ معرفی کرد و "زیوبا" در رده دوم ایستاد.

* دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال که برای تماشای دیدار تیم‌های سپاهان و صنعت نفت آبادان به اصفهان سفر کرده بود، ادامه نشست‌های قبلی با سرمربیان لیگ برتری، جلسه‌ای را با امیر قلعه نویی، سرمربی تیم سپاهان برگزار کرد.

کد خبر 435301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.