کرونا ۴۰ میلیون کودک را از آموزش‌های پیش از دبستان محروم کرد

شیوع ویروس کرونا موجب محروم شدن نزدیک به چهل میلیون کودک در سراسر جهان از آموزش‌های پیش از دبستان شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از آناتولی، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که دست‌کم چهل میلیون کودک در جهان که حدود ۲۲ میلیون از آنها را کودکان جنوب آسیا تشکیل می‌دهند٬ به دلیل شیوع ویروس کرونا از آموزش‌های پیش از دبستان محروم شده‌اند.

دفتر تحقیقات کودکان یونیسف٬ طی گزارشی اثرات محدودیت‌های کرونایی گسترده کشورها بر مراقبت از کودکان و آموزش‌های اولیه آنان در سطح جهان را مورد بررسی قرار داده و اعلام کرد که شیوع کرونا منجر به حذف خدمات مراقبت از کودکان و همچنین آموزش اولیه برای میلیون‌ها نفر از آنان شده است.

بر اساس این گزارش، پس از شیوع ویروس کرونا حداقل ۴۰ میلیون کودک که حدود ۲۲ میلیون نفر از آن در جنوب آسیا زندگی می‌کنند، از آموزش پیش از دبستان محروم شده‌اند.

ژان گوف٬ مدیر منطقه‌ای یونیسف در جنوب آسیا با بیان اینکه کودکان در این منطقه از جمله گروه‌هایی هستند که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده‌اند٬ اظهار داشت: تعطیلی طولانی مدت مدارس و دسترسی محدود به آموزش از راه دور، کودکان را از حق جهانی آموزش محروم کرده است.

گوف با اشاره به اینکه مراقبت از کودکان و آموزش‌های اولیه برای شکوفایی آنان اهمیت اساسی دارد، گفت: عدم اقدام مناسب٬ آینده میلیون‌ها کودک در منطقه را به خطر می‌اندازد.

-کرونا باعث بروز بحران عمیق برای خانواده‌هایی با فرزندان خردسال شد

در این گزارش آمده است: به دلیل محدودیت‌های متعدد اعمال شده پس از شیوع کرونا بسیاری از والدین با مساله شغلی و مراقبت از کودکان روبه‌رو شده‌اند. این موضوع نیز به طور متوسط بارهای نامتناسب را به زنانی تحمیل کرده که سه برابر بیشتر از مردان وقت خود را صرف مراقبت از کودکان و مشاغل خانگی می‌کنند.

بر اساس این گزارش محدودیت‌های ایجاد شده به ویژه در کشورهای کم درآمد و متوسط باعث ایجاد یک بحران عمیق‌تر برای خانواده‌های دارای فرزندان خردسال شده است. بسیاری از آنها پیش‌تر نیز از دسترسی به خدمات اجتماعی محروم بودند و شیوع کرونا وضعیت را بدتر از قبل کرده است.

تازه‌ترین داده‌ها نشان می‌دهد که در ۵۴ کشور کم درآمد و متوسط، تقریباً ۴۰ درصد کودکان ۳ تا ۵ ساله از هیچ یک از بزرگسالان در خانه حمایت عاطفی و شناختی دریافت نمی‌کنند.

کد خبر 435297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.