رقابت ایران با تایلند و کویت برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا

با انصراف ترکمنستان از میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا، حالا سه کشور ایران، تایلند و کویت درخواست خود را برای میزبانی این رقابت‌ها به صورت جدی دنبال می‌کنند.

به گزارش ایمنا، مسابقات فوتسال جام ملت‌های ۲۰۲۰ آسیا ابتدا قرار بود اسفندماه سال ۱۳۹۸ به میزبانی ترکمنستان برگزار شود که با تصمیم مسئولان AFC در پی شیوع ویروس کرونا این بازی‌ها ابتدا به مرداد و سپس به آبان ۹۹ موکول شد.

ترکمنستان که از همان ابتدا نشان داد به دلیل ترس از آلودگی این کشور به کرونا تمایل زیادی به برگزاری مسابقات ندارد، کشورهای دیگر از جمله ایران و تایلند را به این فکر انداخت تا برای گرفتن میزبانی اقدام کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته پیش ضمن اعلام تاریخ رسمی برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا، از ترکمنستان به عنوان میزبان نام برد اما در روزهای گذشته خبرهای غیر رسمی حکایت از انصراف قطعی این کشور دارد.

ایران و تایلند که از قضا در این دوره از مسابقات با هم همگروه هم هستند، درخواست خود را برای میزبانی با قدرت بیشتری پیگیری کردند اما در این میان استعلام AFC از کشور کویت، سرنوشت میزبانی را تا حد زیادی دستخوش تغییر کرد.

روز چهارشنبه گذشته بود که رسانه‌های کویتی اعلام کردند کنفدراسیون فوتبال آسیا از اتحادیه فوتبال کویت سوال کرده است که آیا این کشور تمایلی به میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا دارد یا خیر.

حساب کاربری «هیدو» در توئیتر که خبرهای ورزشی کویت را منتشر می‌کند مدعی شد کویتی‌ها پاسخ مثبتی به درخواست AFC داده‌اند و این کشور در آستانه میزبانی جام ملت‌های آسیا قرار دارد.

اعطای میزبانی این رقابت‌ها به کشور جدید از چند منظر قابل بررسی است.

نخست اینکه بعید است به خاطر شیوع مجدد ویروس کرونا در ایران و آمارهایی که روزانه اعلام می‌شود در کنار بعضی دیگر از مشکلات، AFC میزبانی را به کشور ایران بدهد. بنابراین شانس کشورمان برای جایگزینی ترکمنستان اندک است.

موضوع دوم انتخاب بین یکی از دو کشور کویت و تایلند است. بدون شک میزبانی کویت می‌تواند خبر بهتری برای فوتسال ایران باشد و شانس تیم کشورمان را برای کسب نتایج مناسب‌تر، بیشتر می‌کند.

همانطور که در این گزارش اشاره شد، ایران و تایلند در این دوره از مسابقات با هم همگروه هستند و اگر قرعه کشی مجددی برای بازی‌ها صورت نگیرد (که احتمالش اندک است) در صورت میزبانی تایلند، تیم کشورمان متضرر خواهد شد. همچنین بُعد مسافت تا تایلند و شرایط آب و هوایی و غذایی متفاوت این کشور می‌تواند برای تیم کشورمان مشکل ساز باشد.

از سوی دیگر با توجه به حمایت کشورهای عربی صاحب نفوذ در کنفدراسیون فوتبال آسیا از کشور کویت از جمله عربستان، بحرین، امارات و احتمالاً قطر، کویت به سوی میزبانی قطعی سوق داده می‌شود.

البته همه این موارد به این بستگی دارد که AFC گزینه دیگری برای میزبانی نداشته باشد و دوباره با یک تصمیم جدید، معادلات را تغییر ندهد.

منبع: مهر

کد خبر 435283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.