موسیقی خیابانی تکدی‌گری نیست

طرح بیلبوردهای شهرداری بوشهر برای مقابله با تکدی‌گری با اعتراض همراه شد.

به گزارش ایمنا، اکران بیلبوردهای شهرداری بوشهر با مضمون "کمک به متکدیان خیابانی، ریختن پول به جیب افراد سودجو است" اخیراً حاشیه‌ساز شده است.

در طرح این بیلبوردها تصاویری از پدیده تکدی‌گری به نمایش درآمده و در میان آن، تصویری از دو فرد نوازنده که به موسیقی خیابانی مشغول هستند نیز نشان داده شده است.

این اقدام سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر باعث واکنش برخی در شبکه‌های اجتماعی شد که معتقدند چنین تبلیغاتی توهین به افرادی محسوب می‌شود که در مقابل هنر خود، در خیابان‌ها کسب درآمد می‌کنند.

محمد نوبهار که خود یک نوازنده است در صفحه توئیتر خود نوشت: "شما بیلبورد رو ببین، بماند که کل موضوع جای بحث داره ولی به چه حقی نوازندگان و موزیسین‌های خیابونی را گدا فرض کردید؟ کمک به متکدی می‌کنی وقتی به یه نوازنده پول میدی؟ اون داره هنرش ر ارائه میده و شرف داره کارش به خیلیای دیگه، تو اگه عقلت می‌رسید حمایت می‌کردی نه که تحقیرش کنی."

کاربری به نام سعید نیز در صفحه توئیتر خود درباره این اقدام شهرداری بوشهر نوشت: "گاهاَ استعدادهای فوق‌العاده درخشان و هنرمندانی بسیار حرفه‌ای و کاربلد در خیابان‌ها دیده میشن که از ۷۰ درصد هنربندان امروزی نوازنده‌ها و خواننده‌ای بهتری هستند و جلوه شهرها رو به صورت چشمگیری زیبا می‌کنند.

موسیقی خیابانی یک نوع شغل هست و برای درآمد ازون زحمت کشیده میشه اما متکدی به شخصی میگن که صرفاً هیچ کاری انجام نمیده و بدون هیچ زحمتی از مردم تقاضای پول میکنه پس هنرمند خیابانی متکدی نیست و کمی شعور برای سیاست گذاری تبلیغات چیز بدی نیست."

کاربر دیگری این اقدام را با اظهارنظر انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران مبنی بر اینکه "نواختن موسیقی خیابانی را تکدی‌گری نمی‌دانم و استانداری برای اخذ مجوزهای لازم برای نوازندگان موسیقی خیابانی کمک می‌کند." مقایسه کرد و توییت زد: "پارسال همین‌وقت استانداری تهران می‌گه نوارندگی خیابانی رو تکدی‌گری نمی‌دونه و ازش «حمایت» می‌کنه امسال شهرداری بوشهر بیلبورد می‌زنه که فلان! "

امید صباغ‌نو، شاعر نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "کاش مسئولانی که دستور طراحی این بیلبورد را داده‌اند، می‌فهمیدند کسانی که موسیقی خیابانی اجرا می‌کنند، متکدی نیستند! "

این بیلبوردها البته به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از خیابان‌های بوشهر جمع شده تا به نوعی ماجرا ختم بخیر شود.

طاهره شمشیری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "موسیقی خیابانی تکدی‌گری نیست؛ سازمان فرهنگی اشتباه خود را پذیرفته و بنرهای با این مضمون جمع‌آوری شد. از همه هنرمندان عزیز عذرخواهی می‌کنم."

کد خبر 435279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.