چه کسانی به دنبال تخریب مجلس هستند؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

ادعای جدید پمپئو درباره ایران

روزنامه واشنگتن تایمز مدعی شد مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با این روزنامه با ادعای مداخله احتمالی کشورهایی همچون ایران، چین و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، گفت که انتخابات آتی خالی از هرگونه دخالت این کشورها خواهد بود.

پمپئو در ادامه با ادعای اینکه ممکن است برخی که در انتخابات سال‌های قبل تلاش کردند مداخله کنند باز هم تلاشی در راستای مداخله انجام دهند، گفت: ما در بحبوحه این انتخابات هستیم. اقدامات اولیه در سراسر کشور در حال انجام گرفتن است. اکنون ۱۰۰ روز به انتخابات ماه نوامبر مانده است. عاملان بدی از ایران، عاملان بدی از چین، عاملان غیر دولتی متخاصم ممکن است در اقدامات مداخله جویانه مشارکت کنند.

بر اساس این گزارش، ادعای پمپئو در حالی مطرح می‌شود که پیش از این در مهر ماه سال ۱۳۹۸ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه ان. بی. سی در پاسخ به اینکه بر مبنای گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا، ایران نیز در میان کشورهایی است که با نفوذ سایبری قصد مداخله در انتخابات آمریکا را دارد و آیا ایران این تاکتیک را تاکتیکی مؤثر می‌داند گفت: برای ما مزیتی در انتخابات شما وجود ندارد که در آن مداخله کنیم. ما در امور داخلی کشوری دیگر مداخله نمی‌کنیم اما یک جنگ سایبری در جریان است.

آغاز بررسی چگونگی حضور در انتخابات ۱۴۰۰ در جبهه پیروان

سیدکمال‌الدین سجادی با اشاره به آخرین فعالیت‌های این تشکل سیاسی اصولگرا اظهار کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات مجلس تلاش خوبی کرد و نتیجه خوبی هم گرفت. بررسی نتایج این انتخابات همچنان در جلسات ما برقرار است و در عین حال برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نیز برنامه‌ریزی‌ها و بحث و تبادل نظرهایی را انجام داده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که رویکرد جبهه پیروان در انتخابات آتی حمایت از کاندیدای واحد در جریان اصولگرایی است، اظهار کرد: رویکرد ما همیشه همین بوده است و موضع‌گیری‌های رئیس جبهه پیروان نیز همین موضوع را اثبات می‌کند. ما به دنبال حفظ انسجام و وحدت بین اصولگرایان هستیم.

سجادی یادآور شد: ما در شرایطی که تعداد زیادی از کاندیداهای جبهه پیروان در انتخابات مجلس یازدهم در لیست تهران قرار نگرفتند اما بازهم برای حفظ وحدت از لیست نهایی اصولگرایان حمایت کردیم.

سخنگوی جبهه پیروان در پایان گفت: ما همین رویکرد و پروتکل را در جریان انتخابات ۱۴۰۰ نیز حفظ می‌کنیم که جریان اصولگرایی با وحدت و انسجام وارد میدان شود.

روانچی: توافقنامه ایران و چین موضوعی عادی و طبیعی است

مجید تخت روانچی، در بخش دیگری از مصاحبه خود، خروج آمریکا از برجام را علت وضعیت آشفته فعلی دانست و ضمن تاکید بر اینکه این آمریکایی‌ها بودند که با خروج از برجام، میز مذاکره را ترک کردند ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر معاف بودن دارو و غذا از تحریم‌ها را ادعایی بی ربط دانست و گفت: واردات غذا و دارو، کماکان هدف تحریم‌های آمریکا هستند.

روانچی با رد ادعای دخالت ایران در حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس، این اتهامات غیرموجه دانست که تاکنون هیچ مدرکی در این رابطه ارائه نشده است.

سفیر ایران، ترور سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم را بزرگترین هدیه آمریکا به تروریست‌ها در منطقه دانست و ادامه داد: داعش و متحدانش، این ترور را جشن گرفتند، چرا که سردار سلیمانی روش مقابله مؤثر یا این جریانات افراطی را به خوبی می‌دانست.

روانچی با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به تهران، ایران و عراق را دارای پیوندهای سنتی و تاریخی دانست و افزود: اقدامات آمریکا نمی‌تواند روابط ایران و همسایگانش را تحت تأثیر قرار دهد.

نماینده دائم ایران در انتهای مصاحبه خود، با تاکید بر عزم ایران برای بهبود روابط با همسایگانش در خلیج فارس، به ابتکار صلح "امید" اشاره کرد که سال قبل توسط دکتر روحانی به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد و افزود: این ابتکار شامل پیشنهاد بنیانی برای همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف است. ایران خواهان روابطی خوب با همسایگانش از جمله با همسایگان جنوبی است، ولی این آمریکاست که نمی‌خواهد چنین روابطی بین ایران و همسایگانش شکل بگیرد.

چه کسانی به دنبال تخریب مجلس هستند؟

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه‌های اخیر ایجاد شده برای مجلس یازدهم، گفت: از زمان شکل گیری مجلس شاهد حواشی متفاوتی پیرامون مجلس یازدهم هستیم که اخیراً نیز فیلتر اینستاگرام داغ‌ترین حاشیه پارلمان بود که به بحث داغ فضا مجازی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه این خبر بی پایه و اساس است، افزود: متأسفانه عده‌ای به دنبال تخریب مجلس یازدهم هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم به دنبال حل مشکلات اساسی مردم است، ادامه داد: برخی از طرح‌هایی هم که به مجلس نسبت می‌دهند حاشیه سازی است و گویا عده‌ای به دنبال خبر سازی علیه مجلس هستند، اما واقعاً این موضوعات صحت ندارد.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه هیچیک از طرح‌های ازدواج اجباری، فیلتر اینستاگرام و طرح تغییر نام فرودگاه مهرآباد به عنوان طرح به هیئت رئیسه مجلس ارسال نشده و هیئت رئیسه وصول نکرده است، اضافه کرد: طبق آئین نامه هر طرحی که بخواهد اعلام وصول شود باید به هیئت رئیسه ارائه شود که اصلاً چنین طرح‌هایی به هیئت رئیسه ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه به اعتقاد بنده عده‌ای خارج از مجلس می‌خواهند مجلس یازدهم را به حاشیه ببرند، گفت: نماینده یک فرد است و می‌تواند اظهار نظر شخصی کند، مثلاً می‌تواند بگوید نام فلان خیابان را به نام فلان آقای که در آمریکا کشته شده بگذاریم این اظهار نظر شخصی است و کاری به مجلس ندارد اصلاً چنین اقداماتی در شأن مجلس نیست نام گذاری خیابان یا فرودگاه از وظایف شورای شهر است. اقتصاد و معیشت مردم مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم است که با تمام تلاش سعی می‌کنیم مشکلات جامعه را در این حوزه برطرف کنیم.

اصلاح‌طلبان شانسی برای برنده شدن در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند

هادی غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام، پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اصلاح‌طلبان در شرایطی به سر می‌برند که هیچ شانسی برای برنده شدن در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند. به همین دلیل آنها باید از همین امروز با بررسی وضعیت موجود، چاره‌اندیشی کنند که چطور می‌توانند دوباره به عرصه مدیریت کشور برگردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: البته ذکر این نکته ضروری است که هر جریان سیاسی‌ای برای شرکت در انتخابات باید بتواند نیروهایی را در معرض رأی مردم قرار بدهد که مدافعان فکر و اندیشه آن تفکر باشند، نه اینکه مثل انتخابات ۹۴ نیروهای دیگران را در لیست بگذاریم و نتیجه‌اش همینی شود که الان می‌بینیم. در واقع عملکرد آنهایی که با حمایت جبهه اصلاحات به مجلس دهم رفتند به قدری بد بود که اصلاح‌طلبان نه تنها شانس‌شان برای پیروز شدن در انتخابات به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است، بلکه حتی دخالت مستقیم آقای خاتمی هم نمی‌تواند مردم را به شنیدن حرف آنان ترغیب کند.

غفاری ادامه داد: البته اشکالی به آقای خاتمی وارد نیست. مثلاً در سال ۱۴۰۰ اگر آقای خاتمی هم دوباره سفارش به رأی دادن کند، مردم پیش خود می‌گویند، قبلی‌ها چه کردند که ما بخواهیم به فرد دیگری رأی بدهیم؟ این توضیح‌ها نشان می‌دهد در هر کشور هر نهادی باید قدرت اجرایی خودش را داشته باشد و بتواند برنامه‌هایش را بدون هیچ مانع‌تراشی‌ای اجرایی کند. تا این ضعف بزرگ در کشور برطرف نشود نمی‌توان از دولت‌ها یا مجلس‌های مستقر توقع زیادی داشت.

هادی غفاری در پایان گفت: به احتمال زیاد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در فضای سردی برگزار خواهد شد.

کد خبر 435263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.