استقلال ۰-۰ نساجی/ فرصت سوزی فرهاد در شب عملکرد بد رقبا

استقلال در شبی که بسیاری از مدعیان نتوانسته بودند نتیجه رضایت بخشی را کسب کنند، در خانه متوقف شد تا فرصت مناسبی را از دست داده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۲۱ امشب پنجشنبه - ۲ مرداد ماه - استقلال و نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با تساوی یک بر یک تمام شد تا استقلال فرصت مناسب برای پیشی گرفتن از رقبا را در خانه هدر داده باشد.

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و نساجی مازندران

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: شیخ دیاباته (دقیقه ۴۰ - برای استقلال) - سید محمد میری (دقیقه ۴۲ - برای نساجی)

اخطار: مسعود ریگی (دقیقه ۱۱ - استقلال) - حسین ماهینی (دقیقه ۴۵ - نساجی) - فرهاد مجیدی (دقیقه ۹۰ - استقلال) - حسن جعفری (دقیقه ۹۴ - نساجی)

استقلال تهران: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی (دقیقه ۷۵- ارسلان مطهری)، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، علی کریمی، شیخ دیاباته، روزبه چشمی، وریا غفوری، هرویه میلیچ و مهدی قایدی (دقیقه ۹۰+۶ - فردین رابط)

سرمربی: فرهاد مجیدی

نساجی مازندران: علیرضا حقیقی، مجتبی بیژن، مجتبی ممشلی، علی اصغر عاشوری، محمد مهدی نظری (دقیقه ۵۹ - جعفری)، علی شجاعی (دقیقه ۶۶ - رضا دهقانی)، حامد شیری، سید محمد میری، حسین ماهینی، حسین زامهران (دقیقه ۹۰- روح الله باقری)، محمد عرفان معصومی

سرمربی: محمود فکری

داور: رضا کرمانشاهی

شرح بازی:

دو تیم بازی را طوفانی شروع کردند و هر دو موقعیت‌های خوبی را در همان دقایق ابتدایی روی دروازه یکدیگر به دست آوردند. هر چه از زمان بازی گذشت این تیم میزبان یعنی استقلال بود که توپ و میدان را به دست می‌گرفت و حریف شمالی خود را به عقب می‌فرستاد.

به نظر می‌رسید شاگردان مجیدی برنامه ویژه‌ای برای فضای خالی پشت مدافعین نساجی و ارسال توپ‌های بلند به آن منطقه داشتند. آن‌ها همچنین روی حرکت وریا غفوری از سمت چپ دفاع نساجی حساب باز کرده بودند تا او با ارسال فرصت سر زنی را در اختیار دیاباته قرار دهد. با این حال اشتباهات آبی‌پوشان زیاد بود و نساجی سعی در استفاده از این نقطه ضعف استقلال داشت و بلافاصله پس از توپ گیری از بازیکنان حریف، توپ را به علی شجاعی می‌رساندند تا با حرکاتش دفاع استقلال را مورد آزار قرار دهد.

اواخر نیمه اول هر دو تیم شکل هجومی به خود گرفتند و نفوذ قایدی به قلب دفاع نساجی، عاشوری را مجبور به خطای پنالتی کرد. دیاباته توپ را به مرکز دروازه فرستاد اما برتری آبی‌پوشان ۲ دقیقه بیشتر دوام نیاورد و شوت محمد میری از فاصله تقریباً ۴۰ متری بازی را به تساوی و روحیه را به اردوی نساجی بر گرداند و دو تیم با تساوی یک بر یک راهی رختکن شدند.

نیمه دوم نیز استقلال و نساجی عقب ننشستند اما این بار این نماینده قائم شهر بود که بازی را در آزادی به دست گرفت. اشتباهات انفرادی فراوان و بی‌برنامگی استقلال باعث شد تا حملات آن‌ها بی‌نتیجه باقی بماند. آن سوی میدان، نظم دفاعی ابی‌های تهران بهم خورده بود و شاگردان فکری سعی در استفاده از این خلل داشتند.

هر چه از زمان بازی گذشت مسابقه متعادل‌تر شد و خبری از هجوم بی‌امان روی دروازه‌های یکدیگر از سوی دو تیم نبود. با این حال اشتباهات سریالی مدافعین استقلالی همچنان ادامه داشت اما هافبک‌های نساجی دقت کافی را نداشتند و نتوانستند به خوبی بازی سازی کنند. دقایق انتهایی مسابقه شاگردان مجیدی پیش کشیدند ولی حاصلی در بر نداشت و چندین بار بازیکنان نساجی این فرصت را داشتند که حتی در ضد حمله استقلال را غافل گیر و همین ۱ امتیاز را هم از کف شاگردان مجیدی خارج کنند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۴۰- استقلال) - دیاباته پشت توپ ایستاد و ضربه پنالتی را کمی مکس به وسط دروازه نساجی فرستاد و این در حالی بود که علیرضا حقیقی فریب مکس دیاباته را خورد و به سمت چپ حرکت کرد.

۱-۱ (دقیقه ۴۲- نساجی) - شوت محکم سید محمد میری از نزدیکی خط نیمه و فاصله ۴۰ متری به بالای دروازه استقلال رفت و حسینی که انتظار چنین شوتی را نداشت، کاملاً غافل گیر شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۶- حرکت تکنیکی نظری، مدافع استقلال را از پیش روی کنار زد تا پاس او به علی شجاعی او را در موقعیت خوبی قرار دهد اما شوت بی‌دقت او باعث شد تا موقعیت برای نساجی از دست برود.

دقیقه ۹- پاس هوایی استقلالی‌ها به پشت دفاع نساجی میلیچ را صاحب توپ کرد تا او با دریبل سر پا مدافع پیش رو را از میان بر دارد ولی ضربه او را حقیقی با پا دور کرد.

دقیقه ۲۲- حرکت خوب بازیکنان استقلال آن‌ها را در موقعیت ۳ بر ۳ با مدافعین نساجی قرار داد. آبی‌ها توپ را به قایدی سپردند و ضربه او را حقیقی باز هم دفع کرد.

دقیقه ۳۹- حرکت سریع قایدی و نفوذ او به محوطه جریمه باعث شد تا عاشوری مجبور به خطا شود و کرمانشاهی یک پنالتی به نفع استقلال اعلام کرد.

دقیقه ۴۷- چرخش فوق‌العاده قایدی باعث شد تا مدافع نساجی را از پیش روی بر دارد ولی شوت او را حقیقی دفع کرد و بازیکنان قرمز پوش توپ را به کرنر فرستادند.

دقیقه ۵۰- زامهران حسینی را از پیش روی برداشت اما در حالی که توپ در حال خارج شدن از زمین بود، کار برایش سخت شد و نتوانست کاری از پیش ببرد.

دقیقه ۵۲- پاس دقیق میری به قلب دفاع استقلال نظری را در کورس با دو مدافع آبی‌پوش قرار داد و او نیز با یک سر توپ و در حالی که حسینی از دروازه برون آمده بود با ضربه چیپ سعی در گشودن دروازه داشت که توپ در چهارچوب نبود و با فاصله اندک از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱- حرکت سریع بازیکنان نساجی باعث شد تا دفاع استقلال جا بماند و پاس کات بک آن‌ها را فرشید باقری به سختی به کرنر بفرستد.

دقیقه ۶۲- نساجی روی یک کرنر ارسالی به گل رسید اما کمک داور این گل را آفساید تشخیص داد.

دقیقه ۶۷- ارسال مهدی قایدی روی یک ضربه ایستگاهی تنها به اثر گذاری کوتاهی نیاز داشت تا قفل دروازه نساجی را باز کند اما این اتفاق نیافتاد و باز هم حقیقی این تیم شمالی را نجات داد.

دقیقه ۸۸- پاس هوایی علی کریمی به پشت مدافعین نساجی را غفوری بدون وقفه برای دیباته ارسال مرد اما مدافعین نساجی با دفاعی جانانه مهاجمین آبی‌پوش را در گلزنی ناکام گذاشتند.

دقیقه ۹۰+۳- استقلالی‌ها ضربه ایستگاهی را خوب شروع کردند اما دوباره با سیو حقیقی همراه شد.

دقیقه ۹۰+۷- در حالی که مهاجمین نساجی سه در مقابل یک با مدافعین آبی‌پوش بودند، کم دقت بودند و فرصت کسب سه امتیاز را در آخرین دقایق از دست دادند.

اتفاق ویژه:

* دیاباته، مهاجم اهل کشور مالی استقلال پس از به ثمر رساندن گل نخست برابر نساجی مانند همیشه رو به سکوهای خالی خوشحالی خاص خود را انجام داد.

* دقیقه ۵۸ برخورد دیاباته با مدافع نساجی باعث درگیری جزئی میان بازیکنان دو تیم شد که با مدیریت کرمانشاهی قائله خوابیده شد.

* کادر فنی تمام استقلالی نساجی در اقدامی عجیب هیچ گونه اعتراضی نسبت به گل مردود شده این تیم نداشتند.

بهترین بازیکن:

علی شجاعی بازیکن نساجی بارها صاحب توپ شد و با حرکات تکنیکی‌اش، مدافعین استقلالی را به زحمت انداخت.

کد خبر 435248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.