۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
موزه‌ها دوباره باز شدند

مدیر اداره کل موزه‌ها، از آغاز فعالیت دوباره‌ی موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پنج‌شنبه - دوم مرداد - خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کارگر اعلام کرد: از امروز - پنج‌شنبه دوم مرداد - موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، فعالیت خود را بعد از اعلامِ یک هفته‌ی گذشته‌ی ستاد ملی کرونا مبنی بر پذیرش نکردن بازدیدکنندگان به مدت یک هفته برای جلوگیری از شیوع کرونا در موج دوم شیوع این ویروس، فعالیت خود را از سر گرفتند.

به گفته‌ی وی، موزه‌های زیر نظر دیگر دستگاه‌های دولتی نیز قطعاً از این قانون پیروی خواهند کرد.

او با تاکید مجدد مبنی بر این‌که همه استان‌ها باید تابع دستورات ستاد ملی کرونای استانی خود باشند، ادامه می‌دهد: اگر ستاد کرونای ملی که در ریاست جمهوری فعال است، اعلام کند که باید موزه‌ها تعطیل شوند، آن دستور برای کل کشور لازم الاجرا ست، اما اگر وضعیت یک استان قرمز باشد ستاد کرونای استان، استاندار و بقیه افرادی که در هر استان تصمیم می‌گیرند، این دستور را اعلام می‌کنند و مدیران استانی باید تابع آن باشند.

وی همچنین با تاکید بر این که پرداختن به بازدیدهای مجازی یکی از وظایف اداره کل موزه‌هاست، بیان می‌کند: حتی اگر که کرونا هم تمام شود، این یک ضرورت برای ماست، چون ما همیشه مخاطبان را در فضای مجازی داریم که علاقمند به دیدن موزه در هر جای دنیا هستند، امیدوارم همه‌ی موزه‌های ما بتوانند امکان بازدید مجازی را برای مردم فراهم کنند.

کارگر با بیان این‌که اکنون همه‌ی موزه‌های زیر نظر این وزاتخانه دارای سایت هستند، ادامه می‌دهد: با توجه به دستور ستاد کرونا برای ماندن مردم در خانه و این که گاهی برخی افراد امکان حضور در فضای موزه‌ها را ندارند و تمایل به دیدن فضاهای موزه‌ای دارند، نیاز به انجام یکسری زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی است که اداره کل موزه‌ها در حال انجام آن است. از سوی دیگر حتی بعد از دوران کرونا نیز موزه‌ها باید با دنیا پیش بروند و در کنار بازدیدهای حضوری، امکان بازدیدهای مجازی را نیز فراهم کنند که این ضرورت فعالیت در این زمینه را دو چندان کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 435222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.