ایجاد بانک اطلاعات کد پستی و پلاک‌های شهرداری در شاهین‌شهر

سرپرست شهرداری شاهین‌شهر گفت: با توجه به لزوم ایجاد بانک اطلاعات در شهر یکی از اقدامات شهرداری راه‌اندازی بانک اطلاعات کد پستی و پلاک‌های شهرداری است.

احمدرضا پری‌تبار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سامانه شهروند سپاری در معاونت شهرسازی در راستای تامین رفاه حال شهروندان در ایام شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شده و تاکنون با عملکرد موفق جلب رضایت شهروندان را به همراه داشته است.

وی گفت: این سامانه از ابتدای اردیبهشت راه‌اندازی شده و تاکنون تعداد بیش از دو هزار و ۲۵۰ پرونده از طریق آن رسیدگی و ارائه خدمات مورد نیاز آنها به سرانجام رسیده است.

سرپرست شهرداری شاهین‌شهر تصریح کرد: در این سامانه شهروندان می‌توانند جوابیه استعلام بانک و دفترخانه را بدون مراجعه به شهرداری و تنها با وارد شدن به سامانه شهروند سپاری شهرداری در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنند.

پری‌تبار گفت: راه‌اندازی سامانه شهروند سپاری و دیگر سامانه‌های الکترونیک در شهرداری در زمان همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ با ایجاد زمینه مناسب برای کاهش مراجعه شهروندان به شهرداری، زمینه ارتقای سطح بهداشت عمومی را فراهم کرده است.

وی افزود: انتخاب شهرداری شاهین شهر به عنوان پایلوت در بین شهرها و کلان شهرهای کشور در راستای پیاده سازی نظام هوشمند توسعه شهری، بستر بسیار مناسبی برای ارائه انواع خدمات الکترونیک شهروندی فراهم کرده است.

سرپرست شهرداری شاهین‌شهر گفت: با توجه به لزوم ایجاد بانک اطلاعات در شهر یکی از اقدامات شهرداری راه‌اندازی بانک اطلاعات کد پستی و پلاک‌های شهرداری است که پس از کارشناسی و بررسی توسط کارشناسان شهرداری، زمینه‌های ایجاد این بانک در محله‌های میلاد، کوی کارمندان و گلدیس فراهم شده و اجرای آن از محله میلاد آغاز شده است.

پری‌تبار ادامه داد: در این طرح نصب پلاک‌های شهرداری دارای QR code درب منازل آغاز شده و در گام‌های بعدی مشخصات موقعیتی پلاک مورد نظر به نقشه‌های GIS شهرداری متصل می‌شود.

وی گفت: با اجرای طرح پلاک هوشمند در شاهین شهر، گامی دیگر در راستای تحقق شهر هوشمند و نمونه کشور برداشته شده است.

کد خبر 435209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.