کاهش ۸۷ درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل قزوین

سرپرست معاونت حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از کاهش ۸۷ درصدی مسافر در حوزه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی این شهر خبر داد و گفت: تعداد مسافران جا به جا شده توسط اتوبوسرانی قزوین تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۱۲۰ هزار مسافر بود که در حال حاضر به ۱۵ هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا در سطح استان قزوین، استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی در سه بخش اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه‌های مسافربری به طور میانگین ۶۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی قزوین تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود به شهروندان خدمات رسانی می‌کند، تصریح کرد: متوسط جا به جایی مسافر در این حوزه برای هر دستگاه اتوبوس روزانه حدود ۲۰۰ نفر است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه مدت زمان فعالیت اتوبوس‌های شهری را از ساعت شش تا ۲۱ است، یادآور شد: شهرداری برای هر دستگاه اتوبوس در حالی ماهانه حدود ۱۳ میلیون تومان هزینه می‌کند که میزان درآمد کنونی آنها سه میلیون ۸۰۰ هزار تومان است و بر همین اساس ماهانه به هر دستگاه اتوبوس بیش از ۹ میلیون تومان یارانه تخصیص داده می‌شود.

زرآبادی‌پور افزود: در حوزه تاکسیرانی و از ابتدای امسال با بروز ویروس کرونا، برخی از خطوط تاکسیرانی شهر قزوین مانند دانشگاه بین المللی امام (ره) و یا دانشگاه آزاد باراجین تا ۹۰ درصد و در سایر خطوط نیز با کاهش ۳۰ درصدی مسافر روبرو هستیم.

وی به کاهش استفاده شهروندان از پایانه‌های مسافربری اشاره و اظهار کرد: ۷۶۶ هزار و ۲۸۷ مسافر از اسفندماه سال ۹۷ تا ۳۰ تیر ۹۸ از طریق اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری پایانه‌های مسافربری شهرداری جا به جا شدند که این آمار در ۵ ماه مشابه سال جاری به ۴۲۵ هزار و ۹۹۸ مسافر، یعنی با کاهش ۴۵ درصدی مواجه شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در عین حال بهره‌مند شدن شهروندان از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی عملیات ضدعفونی ناوگان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

زرآبادی پور همچنین بر ضرورت پیاده‌روی و استفاده بیشتر از دوچرخه به عنوان سالم‌ترین شیوه جا به جایی در ایام کرونا تاکید و تصریح کرد: این کار در عین حال موجب جلوگیری از افزایش استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین نیز می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 435192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.