گامی ارزشمند در هوشمندسازی سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: هوشمندسازی از موضوعات با اهمیت در حوزه مدیریت شهری است و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در راستای دستیابی به شهر هوشمند است.

به گزارش ایمنا، مسعود میرشریفی اظهار کرد: استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در دیگر شهرها راهکاری مناسب برای کنترل ترافیک شهری است که نقش بسزایی در حل مسائل ترافیکی شهر دارد و از اولویت‌های شهرداری سمنان در سال جاری بود.

وی ادامه داد: برای اجرای مرکز مدیریت و کنترل ترافیک ۵۰ میلیارد ریال هزینه شد و در هفت نقطه دوربین‌های پایش تصویری و در ۶ نقطه از شهر سمنان دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده که این اقدام گام مهم برای تحقق شهر هوشمند است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان با اشاره به نصب دوربین‌های پایش تصویری و دوربین‌های ثبت تخلف اظهار کرد: هدف از این اقدام شهرداری سمنان، کاهش هزینه‌ها در خدمات شهری، رصد و مدیریت ترافیک، هدایت ناوگان حمل و نقل عمومی و کنترل هوشمند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی است.

میرشریفی گفت: قابلیت اتصال به شهر هوشمند و رسانه عمومی، ارتقای سطح امنیت شهری، کاهش تخلفات و جرایم، مدیریت بحران، امداد رسانی و خدمت رسانی به موقع از دیگر اهداف و مزایای حرکت به سمت شهر هوشمند با نصب دوربین‌های پایش تصویری و دوربین‌های ثبت تخلف است.

منبع: ایرنا

کد خبر 435171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.