بودجه شهرداری تهران برخلاف گذشته محرمانه نیست

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر شهروند تهرانی می‌تواند سند بودجه را از سامانه شهرداری بارگیری کرده و جزئیات درآمد، هزینه و منابع شهرداری را در سطح نواحی، مناطق و سازمان ببیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در یک گفت‌وگوی برخط درخصوص شفافیت مالی شهرداری تهران اظهار کرد: بودجه شهرداری در سال‌های گذشته محرمانه قلمداد می‌شد اما اکنون بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال ۹۹ سند محرمانه نیست و جزئیات آن در سامانه شفافیت و سامانه شهرداری قابل دسترسی است.

وی افزود: هر شهروند تهرانی می‌تواند سند بودجه را بارگیری کرده و جزئیات درآمد، هزینه و منابع شهرداری را در سطح نواحی، مناطق و سازمان ببیند و نه تنها بودجه بلکه شرح عملکرد بودجه بنا بر گزارش‌های ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه در سامانه شفافیت موجود است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اسناد مربوط به حسابرسی بودجه نیز به‌طور شفاف منتشر شده و اینکه در تحقق بودجه چقدر انحراف بوده و دلایل آن چیست ارزیابی می‌شود.

وی تمرکز بر شفاف‌سازی را راهی برای مبارزه با فساد دانست و ادامه داد: بودجه غیرنقد شهرداری از ۵۰ درصد به زیر ۲۰ درصد رسیده که باعث کاهش بروز فساد می‌شود.

فراهانی خاطرنشان کرد: در شرایطی که سیلاب‌های سال گذشته، تهران را به‌طور جدی تهدید می‌کرد اجرای پروژه‌های زیرساختی و مدیریت بحران خوب شهرداری، باعث شد اتفاقی در شهر رخ ندهد.

وی نگهداری و توسعه فضای سبز، مدیریت شیوع کرونا و حفظ نظافت شهری را از اقدامات مثبت شهرداری تهران دانست و اضافه کرد: چندی پیش نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در سفر به پایتخت اذعان می‌کردند که تهران شهری پاک بوده و برخلاف تصور آن‌ها از تهران است که گمان می‌کردند این شهر، شهری عقب افتاده و آلوده باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ابتدای شورای پنجم پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی، تهران را به یک کارگاه بزرگ تبدیل کرده بود که در تدوین بودجه شهرداری بر تکمیل این طرح‌ها تاکید شد.

وی افزود: اجرای پروژه پل گیشا یکی از نمونه‌هایی است که در تهران به سرعت و با برنامه‌ریزی انجام شد تا نیمه‌کاره رها نشود.

فراهانی ادامه داد: رویکرد شورای پنجم دنبال کردن اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس محلی بوده چون بودجه تهران دیگر ظرفیت اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس را ندارد.

وی تصریح کرد: ماهانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری می‌شود و ظرف کمتر از ۲۰ سال تعداد نیروهای شهرداری تهران، سه و نیم برابر افزایش یافته است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم عوارض پرداخت نمی‌کنند که بودجه شهرداری صرف شهرداری شود بنابراین شورای پنجم تنها دوره‌ای بوده که جمعیت شهرداری در آن حدود سه هزار نفر کاهش پیدا کرده و به ۶۴ و ۵۰۰ نفر رسیده است.

کد خبر 435154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.