۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تست کرونا دردناک است؟

یکی از روش‌های تشخیص ویروس کرونا در بدن افراد، نمونه‌گیری از مخاط موجود در پشت گلو با استفاده از یک سواب پنبه‌ای است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چندین روش برای تشخیص وجود ویروس کووید -۱۹ در بدن افراد وجود دارد. آزمایش مولکولی یکی از این روش‌هاست که شامل نمونه‌گرفتن از پشت گلوی فرد با سواب پنبه‌ای است. میزان دردناک بودن این روش به میزان تحمل درد افراد بستگی دارد؛ البته به نظر می‌رسد بیش از اینکه روش مذکور دردناک باشد، عجیب و آزار دهنده است.

متخصصان به منظور نمونه‌گیری از مخاط افراد، یک سواب پنبه‌ای بلند را از طریق سوراخ بینی آن‌ها به محل اتصال حفره بینی و پشت گلو وارد کرده، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را می‌چرخانند و در نهایت آن را خارج می‌کنند. مراحل ذکر شده تنها چند ثانیه طول می‌کشد. سواب مورد استفاده در این روش شبیه یک گوش پاک کن باریک و انعطاف پذیر است؛ البته این وسیله بسیار بلندتر از گوش پاک کن معمولی است.

سواب پنبه‌ای ممکن است در طول مسیر خود باعث تحریک بافت سینوس شود یا چندین عصب را فعال کند. از آنجایی که سواب، عصب لاکریمال (عصب اشکی) را که باعث اشک ریختن می‌شود، تحریک می‌کند، چشمان شما ممکن است در حین انجام این کار دچار آبریزش شود. همچنین سواب می‌تواند عصب واگ را تحریک کند که در این صورت فرد به رفلکس گگ (gag reflax) یا رفلکس حلقی مبتلا می‌شود؛ این نوع رفلکس یک فرآیند طبیعی به منظور محافظت از گلو و راه هوایی در برابر جلوگیری از ورود اشیای خارجی و جلوگیری از خفه شدن است.

اگر پزشک تشخیص دهد که انجام این تست ضروری است، نباید به خاطر ترس آن را عقب بیندازید، زیرا تشخیص زودهنگام و مداخله پزشکی از پیشرفت این بیماری جلوگیری می‌کند. علاوه بر این لازم است هر فردی از ابتلای قطعی به بیماری کرونا مطلع باشد تا با قرنطینه کردن خود مانع انتقال بیماری به نزدیکان خود و دیگران شود.

کد خبر 435149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • زینب نقدی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    6 3
    سلام ببخشید من ۳ روزی هس ک مریض شدم روز اول فقط صدام نشس روز دوم بدن درد سر درد بی حالی و خستگی و روز سوم کلا حس بویایی و چشاییمو از دس دادم تب هم دارم ولی تنگی نفس ندارم یعنی کرونا دارم ی ن؟؟؟باید تست بدم؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      3 5
      بله، چون بویایی و چشایی ندارید صدر صد کرونا گرفتین
  • هلیا IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 9
    خیلی خیلی‌درد ناک. و ترس ناک
  • نیلوفر TR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    9 4
    من علائم کرونا ندارم و چون برادرم کرونا گرفت واسه همین منم بعد از چهارده روز تست دادم اما بعد از تست دماغ راستم میسوزه ولی دیگه هیچ علائمی ندارم بعد از انجام تست اینجوری نفس از دماغ میکشم دماغ سمت راست مثل حالت زخم میسوزه
  • Haleh IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    16 9
    سلام من تست رو دادم با اینکه استانه تحمل دردم پایینه ولی تیت پی سی ار یه هزارم امپول زدن درد داره
  • عباس IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    10 5
    سلام تمامی علایم کرونا رو دارم ولیکن ریپورت سی تی اسکنم منفی وبه تازگی هم تست از طریق بینی رو دادم جواب نیومده میخواستم بدونم کدومش دقیق تره با تشکر