تحریک فدراسیون جهانی به ضرر جودوی ایران است

رییس فدراسیون جودو با بیان این که تحریک فدراسیون جهانی جودو و رییس آن، کار ایران را در پرونده تعلیقی دادگاه سوئیس سخت می‌کند، گفت: هیچکس نباید در جریان این پرونده با حرف‌ها و سخنانش سبب تحریک رییس فدراسیون جهانی شود.

به گزارش ایمنا، آرش میراسماعیلی روز چهارشنبه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: جودو ایران زیرمجموعه فدراسیون جهانی است و نباید در تنش و اختلاف جدی با او باشیم.

وی با یادآوری اختلاف پیش آمده تاکید کرد: باید قبل و بعد از دادگاه با فدراسیون جهانی کار و تعامل داشته باشیم و نباید جودو ایران را در بخش بین‌الملل تعطیل کنیم.

وی به صراحت گفت: نباید با صحبت‌های تحریک آمیز، روند پرونده و فدراسیون جهانی را به سمت و سوی لج و لجبازی ببریم که جمع کردن آن سخت خواهد شد.

به گفته میراسماعیلی باید با فدراسیون جهانی مذاکره و راهکارهایی را بر سر این موضوع پیدا و تعامل را بیشتر  کرد، اما اگر مسئولان ورزش و جامعه جودو بخواهند در خصوص رییس فدراسیون جهانی حرف بزنند، بدون شک تنش‌ها بیشتر خواهد شود.

وی به حساسیت مجامع جهانی روی ایران اشاره و یادآور شد: ما آرمان‌ها و خط قرمزهایی داریم که از آنها دفاع و بر آنها پافشاری می‌کنیم، اما باید تدبیر و تعامل بیشتر با بین‌الملل داشته باشیم.

رییس فدراسیون جودو با بیان این که قرار بود دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در ۲۰ فروردین در کشور سوئیس برگزار شود که به علت کرونا تا ۲۶ شهریور ماه امسال به تعویق افتاد، گفت: با توجه به شدت یافتن این ویروس مسئولان دادگاه تاکید بر برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده ایران را به صورت غیرحضوری دارند، اما ما خواهان حضور خود در این جلسه هستیم و اگر این امکان میسر نشد، باز هم درخواست تعویق جلسه رسیدگی خواهیم داد.

میراسماعیلی تصریح کرد: قرار است در آن دادگاه سه ایرانی علیه ایران به عنوان شاهد، شهادت دهند که حضور ما و دفاع از حیثیت ورزش کشور و این رشته، شرایط را متفاوت‌تر خواهد کرد.

وی با ابراز امیدواری در صدور رای دادگاه به نفع ایران اضافه کرد: این پرونده زوایای پنهان و محرمانه دارد که باید محافظت کرد تا به بیرون درز نکند، البته بعد از دادگاه در یک کنفرانس خبری همه زوایای آن را به اطلاع مردم خواهم رساند که چه کسانی و چرا در داخل کشور در  این خصوص کارشکنی کردند و باید این مسائل فعلا مسکوت بماند.

وی ادامه داد: البته اگر شرایطی ایجاد شود، شاید قبل از دادگاه هم جلسه خبری را برگزار و مسائل به وجود آمده در این پرونده افشاسازی کنم.

رییس فدراسیون جودو گفت: پرونده جودو ایران شرایط حساسی پیدا کرده، بطوری که شبکه‌های معاند هم تبلیغات منفی گسترده‌ای را انجام می‌دهند و هر روز در تلاش برای ایجاد فشار بیشتر بر روی من هستند، اما این فشارها روی من تاثیر نخواهد داشت و تمرکزم روی پرونده است.

میراسماعیلی در خصوص پناهندگی ورزشکاران ایرانی به کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: به کسانی که از نوجوانی و جوانی پرورش می‌دهیم باید فرهنگ‌سازی کنیم که آب‌ و خاک وطن و سرزمین مادری‌مان، ارجع‌تر از تمام منافع شخصی و حتی آن مدال فلزی گردن آویز است.

وی با تاکید بر کوتاهی شدن در فرهنگ‌سازی برای ورزشکاران گفت: همه دنیا به کسی که پناهنده شده و یا کسی که به هر نوعی خیانت کرده به چشم خوبی نگاه نمی‌کنند.

وی یادآور شد: شاید در کشورمان بی‌مهری‌هایی وجود داشته باشد و شرایط سخت و امکانات خوب نباشد اما سرزمین و کشورمان را نباید به هیچ جا بفروشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 435145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.