مشارکت شهرداری بیرجند در رفع معضلات ساخت فضاهای آموزشی

شهردار بیرجند گفت: مشکلات موجود در ساخت و ساز فضاهای آموزشی مدارس استان با تفاهم شهرداری با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان رفع شد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید اظهار کرد: در گذشته در بیرجند دستگاه‌های اجرایی عوارض صدور پروانه ساخت خود را پرداخت نمی‌کردند.

وی گفت: بر اساس تفاهم انجام شده با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مشکلی برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی در بیرجند وجود ندارد و عوارض مربوط را هم تقسیط می‌کنیم.

شهردار بیرجند افزود: در تغییر کاربری‌ها هرچند وظیفه‌ای نداریم و از طرح تفضیلی شهر باید صیانت کنیم با این وجود با مواردی که در این باره در کمیسیون ماده ۵ از سوی آموزش و پرورش مطرح شد، موافقت شده است.

جاوید تاکید کرد: معتقدم اگر قرار است فضای تجاری با بهره‌گیری از فضاهای آموزشی ایجاد شود برای جلوگیری از مشکلات آینده نباید این فضاها به بخش خصوصی فروخته شود و آموزش و پرورش استان علاوه بر ثبت بدهی‌های خود به شهرداری در سامانه باید اقدام لازم را برای پرداخت آنها انجام دهد.

کد خبر 435103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    طرح فضای تجاری بااستفاده از فضاهای آموزشی بسیار عالی بوده و به مرور زمان از مشکلات مالی آموزش و پرورش کاسته خواهدشد. سپاس از شهرداری بیرجند در خصوص همراهی در این برنامه.