«خلاف عقربه‌های ساعت» به کرواسی می‌رود

«خلاف عقربه‌های ساعت» به کارگردانی جلال وفایی در جشنواره مستند «زاگرب» کشور کرواسی حضور دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم مستند «خلاف عقربه‌های ساعت» ساخته جلال وفایی به بخش اصلی مسابقه جشنواره بین‌المللی مستند «زاگرب» کرواسی راه یافت.

این جشنواره مستند که هر سال اوایل فروردین ماه برگزار می‌شد به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و امسال در تاریخ ۹ آبان ماه بدون مهمان‌های خارجی برگزار خواهد شد.

جشنواره مستند «زاگرب» که در پایتخت کشور کرواسی برگزار می‌شود از سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرده و سال گذشته حدود ۲۹۰ هزار نفر تماشاگر داشته است.

این فستیوال با تمرکز بر آثار جدید، جسور، بدیع و بی پروا شانزدهمین دوره رقابتی خود را در ۲ بخش ملی و بین‌المللی برگزار خواهد کرد.

«خلاف عقربه‌های ساعت» پیش‌تر در جشنواره مستند idfa آمستردام موفق به دریافت تندیس بهترین مستند نیمه بلند جشنواره شد، در بیانیه هیأت داوران چنین آمده بود: ۲ دقیقه نخست این فیلم که با یک دوربین ارزان قیمت فیلمبرداری شده به تنهایی استحقاق دریافت این جایزه معتبر جهانی را دارد.

سینمای ایران دومین بار است که تندیس idfa را به خانه می‌آورد؛ پیش‌تر محسن عبدالوهاب موفق به دریافت این جایزه شده بود.

ساخت «خلاف عقربه‌های ساعت» ۸ سال به طول انجامیده و روایتگر زندگی یک خانواده ایرانی است که همواره تحت تأثیر رویدادهای سیاسی داخل کشور قرار گرفته‌اند.

جلال وفایی فعالیت خود را در سینما با دستیار کارگردانی فیلم‌های داستانی آغاز کرده و این فیلم نخستین تجربه وی در سینما محسوب می‌شود اثری که علاوه بر کارگردانی، فیلمبرداری، فیلمنامه، تدوین و تهیه آن را نیز بر عهده داشته است.

همچنین حسن مهدوی طراحی و ترکیب صدا، نسیم مایلی مدیر تولید و دستیار کارگردان، فواد قهرمانی آهنگساز، مهدی وفایی ترانه‌سرا و خواننده تیتراژ، منصوره بسمل مشاور رسانه‌ای و نگین جواهری‌فر به‌عنوان طراح پوستر در این مستند حضور داشته‌اند.

پخش بین‌المللی فیلم را شرکت Art House Cinema با مدیریت مرجان علیزاده بر عهده دارد.

کد خبر 435073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.