برنامه‌های فرهنگی قزوین به خوبی ارائه نمی‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با ارائه برنامه در دقیقه ۹۰ نمی‌توانیم امتیاز لازم را برای کسب عنوان‌های بین المللی کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدیه‌سادات قافله باشی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: سال گذشته با همکاری یونیسف و وزارت کشور چندین شهر کشور به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک پیشنهاد شد که قزوین یکی از آنها بود اما در ارزیابی‌ها نتوانست امتیاز لازم را کسب کند.

وی افزود: شهر دوستدار کودک، شهر یا اجتماع محلی است که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک بخش جدایی ناپذیر سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: درحالی که قزوین به عنوان یکی از نامزدهای کسب عنوان پایتخت کتاب معرفی شده بود، در نهایت این عنوان در سال‌های اول و دوم شورای پنجم به شهرهای نیشابور و کاشان تعلق گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری قزوین در ارائه برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی، اضافه کرد: با ارائه برنامه در دقیقه ۹۰ نمی‌توانیم امتیاز لازم را برای کسب عنوان‌های بین المللی کسب کنیم.

قافله‌باشی ادامه داد: قزوین در بحث شهر خلاق با نگاه شهر خوشنویسی و صنایع دستی به یونیسف معرفی شد و طرح نوشته و تهیه شد ولی در نهایت به دلیل دیر ارسال شدن برنامه‌ها نتوانستیم انتخاب شویم و اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این قرار بود پنج شهر همدان، کرمانشاه، خرم آباد، سنندج و قزوین محور گردشگری غرب کشور را تشکیل دهند اما در نهایت کرمانشاه، سنندج و همدان مثلث گردشگری غرب کشور را به تنهایی تشکیل دادند و تفاهم‌نامه آن را امضا کردند.

کد خبر 435067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.