۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
المپیاد فیزیک لغو شد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به کارکردهای باشگاه دانش‌پژوهان جوان، گفت: هویت‌سازی و مهارت‌های دانش آموزان باید تقویت شود.

به گزارش ایمنا، فاطمه مهاجرانی با اشاره به پیشینه ۵۰ ساله حوزه استعدادهای درخشان، اظهار کرد: جشنواره خوارزمی، المپیادهای علمی و طرح ملی جوان به کلیت سازمان پیوسته است و بیش از ۶۰۰ مدرسه استعدادهای درخشان شامل دوره‌های متوسطه اول و دوم می‌باشند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، افزود: تعدادی از فارغ‌التحصیلان در کسب‌وکارهای فناورانه و استارت آپ مشغول و تعدادی به‌عنوان هیئت‌علمی و پزشکان مملکت فعال می‌باشند و این مدارس از دستاورد ارزشمند آموزش و پرورش هستند.

وی با تاکید بر کسب بیش از ۷۰۰ مدال جهانی توسط استعدادهای درخشان کشورمان، گفت: این نشان از اقتدار علمی ایران دارد به‌طوری‌که کشور فنلاند که بیش از ۲۰ سال قبل از ایران به المپیاد جهانی پیوسته، تنها یک مدال جهانی کسب کرده است.

مهاجرانی، تصریح کرد: باشگاه دانش‌پژوهان جوان تلاش دارد محملی برای نگهداشت این جوانان باشد که روندی رسمی برای توانمندسازی جوانان در حوزه المپیادهای علمی است که از سال ۶۶ شکل گرفت و در دهه ۷۰ اساسنامه‌ای دریافت کرد.

وی گفت: کار ما تنها برگزاری دوره آموزشی نیست؛ بلکه باشگاه نهادی برای ایجاد حس علاقه در این افراد است. لذا هویت‌سازی و مهارت‌های دانش آموزان باید تقویت شود.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان بابیان اینکه مدارس سمپاد و باشگاه در یکدیگر ادغام و جشنواره خوارزمی و طرح شهاب نیز به آن‌ها اضافه شده است، ادامه داد: بعد از تصویب اساسنامه باشگاه، ساختار غیردولتی آن به تصویب خواهد رسید و دست ما را برای انجام کارهای مغفول مانده باز می‌گذارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهاجرانی، خاطرنشان کرد: برگزاری المپیادهای جهانی مجازی شده است که شامل رشته‌های ریاضی، زیست، کامپیوتر و شیمی است. المپیاد فیزیک به‌طور قطعی لغو شده و زمان برپایی المپیاد نجوم نیز در پایان شهریور اعلام می‌شود.

کد خبر 435064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.