دستورالعمل رعایت فاصله فیزیکی در دوران شیوع کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در دستورالعملی چگونگی رعایت فاصله گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر کروناویروس جدید را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، گسترش سریع بیماری کووید -۱۹ بیشتر به دلیل چگونگی انتقال کرونا ویروس جدید رخ می‌دهد. انتقال بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که فرد سالم در تماس نزدیک با ترشحات تنفسی فرد آلوده قرار می‌گیرد. همچنین ذرات تنفسی که برای چند ساعت در هوا باقی می‌ماند می‌تواند فرد سالم را آلوده کند.

ترشحات تنفسی فرد آلوده به کرونا ویروس از طریق دهان، بینی و ریه افرادی که در نزدیکی او قرار دارند جذب می‌شود. به همین دلیل است که استفاده از ماسک هنگام حضور در اماکن عمومی توصیه می‌شود. همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی زمانی از اثربخشی لازم برخوردار است که افراد ماسک به صورت داشته باشند و صورت خود را لمس نکنند.

همچنین استفاده تنها از ماسک و دیگر تجهیزات محافظتی همچون گان نمی‌تواند به روند کاهشی موارد ابتلاء منجر شود. کاهش روند ابتلاء مستلزم آن است تا تمامی افراد جامعه دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی یا فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

بنا به گزارش ایسنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی موارد زیر را توصیه کرده است:

استفاده از وسایل حمل و نقل ایمن

در صورت امکان به افراد توصیه می‌شود تا از شیوه‌های حمل و نقلی استفاده کنند که نیازی به تماس مستقیم با افراد دیگر نیست. پیاده روی، دوچرخه سواری و رانندگی با خودروی شخصی از جمله گزینه‌های مطرح است. در صورتی که در خودروی شخصی همراه با یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود هستید بهتر است فاصله لازم را رعایت کنید. شیشه خودرو را پایین بیاورید و کولر را در حالت عدم چرخش قرار دهید تا تهویه هوای خودرو بهبود پیدا کند.

در صورتی که مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هستید سعی کنید فاصله تعیین شده را با دیگر مسافران حفظ کنید. همچنین سعی کنید از لمس دستگیره‌ها که در تماس متعدد افراد هستند خودداری کنید. پس از پیاده شدن از خودرو به سرعت دستهای خود را ضد عفونی کنید. همچنین بهتر است در ساعاتی از روز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید که تردد کمتر است.

هنگام حضور در اماکن عمومی احتیاط کنید

در صورت لزوم و برای تأمین مایحتاج ضروری برای خرید از خانه خارج شوید. هنگام حضور در فروشگاه فاصله لازم را با افراد دیگر رعایت کنید. پیش از تماس با سطوحی که افراد متعددی با آنها در ارتباط هستند از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید.

به شیوه جدید معاشرت کنید

رابطه خود با دوستان و اعضای خانواده را از طریق به کارگیری تکنولوژی‌های جدید حفظ کرده و از ارتباط حضوری خودداری کنید. از حضور در مراسم و تجمعاتی که امکان رعایت فاصله گذاری فیزیکی وجود ندارد خودداری کنید.

لزوم رعایت فاصله فیزیکی هنگام ورزش کردن

بهتر است در صورت حضور در فضاهای باز به منظور پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری فاصله فیزیکی خود را از دیگر افراد حفظ کنید. همچنین در صورت حضور در باشگاه بهتر است ابتدا قوانین اعمال شده در باشگاه را مرور کرده و از تعداد افراد حاضر در محل باشگاه اطلاع پیدا کنید. در باشگاه فعالیت‌های گروهی را محدود کنید. به یاد داشته باشید در محیط‌های بسته از نزدیک شدن به افراد خودداری کنید.

رعایت نکات بهداشتی هنگام ابتلای اعضای خانواده به کووید- ۱۹

لازم است در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به بیماری کووید -۱۹ فضای خانه از تهویه لازم برخوردار باشد. پنجره‌ها را باز کنید و پنکه روشن کنید. در سرویس‌های بهداشتی نیز ضد عفونی کردن مکرر نکته حائز اهمیتی است.

کد خبر 435062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.