تخصیص ۳۳ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: برای احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اصفهان که عملیات اجرایی آن آغاز شده، ۳۳ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که سالیان سال در کمیته امنیت و سلامت غذای استانداری مطرح بود، موضوع انتقال مکان فروشندگان پرندگان ذبحی که بیشتر در خیابان عطار نیشابوری است به محلی مناسب بود.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت این واحدهای صنفی در مجاورت واحدهای مسکونی مخاطره‌آمیز است، زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ حدفاصل پل تمدن و جاده فرودگاه تملک شده تا در آن مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اصفهان احداث شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی ۲۰ واحد صنفی پرنده فروشی سطح شهر به این محل انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه مجتمع صنفی پرندگان ذبحی با در نظرگیری یک غرفه کشتارگاه احداث خواهد شد، تصریح کرد: مدت زمان تعیین شده برای احداث این پروژه ۹ ماه تعیین شده است.

مجیری ادامه داد: مقرر شده دامپزشک نیز در این کشتارگاه کوچک مستقر و بر سلامت طیور ذبحی نظارت کند.

وی با اشاره به شهرک تولیدی طلا، نقره و زیورآلات اصفهان، گفت: برای احداث این پروژه ۱۳ مجوز لازم از دستگاه‌های مختلف دریافت شده که در انتظار تصویب کمیسیون ماده پنج است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای ایجاد شهرک تولیدی طلا، نقره و زیورآلات اصفهان با همکاری بخش خصوصی (شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان) زمینی در مجاورت خیابان یازدهم شهرک صنعتی جی به وسعت ۳۰ هکتار به این امر اختصاص یافته و قرار است ۱۴۷ هزار مترمربع ساخت انجام شود.

وی با بیان اینکه پس از موافقت کمیسیون ماده پنج کلنگ احداث شهرک تولیدی طلا، نقره و زیورآلات اصفهان بر زمین خواهد خورد، تصریح کرد: این طرح اولین پروژه شهرک طلا در کشور ایران خواهد بود که در دو فاز طراحی شده و در مدت سه سال ساخته می‌شود.

کد خبر 435047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.