هزینه‌ها با درآمدهای مترو همخوانی ندارد

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: هزینه‌های جاری مترو سالانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان است در حالی که درآمد حاصل از فروش بلیت در شرایط فعلی زیر ۱۰ میلیارد تومان است و هزینه ها با درآمدها همخوانی ندارد.

احمدرضا طحانیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۳۰ هزار نفر از شهروندان با استفاده از مترو سفرهای درون شهری انجام می‌دهند و آمار مسافران به یک سوم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کم شدن تعداد مسافران مترو درآمد شرکت مترو را به شدت کاهش داده است، افزود: شهرداری به هزینه بلیت به عنوان درآمد نگاه نمی‌کند، زیرا مهمترین هدف آن خدمت رسانی به شهروندان است.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان ادامه داد: در حال حاضر برای هر سفر با مترو بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان هزینه می‌شود، اما مسافران تنها یک هزار و ۲۰۰ تومان آن را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هزینه راه اندازی مترو نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: هزینه‌های جاری مترو سالانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان بوده، در حالی که درآمد حاصل از فروش بلیت حدود ۲۵ میلیارد تومان در سال است.

طحانیان تصریح کرد: در حال حاضر درآمد حاصل از فروش بلیت در سال زیر ۱۰ میلیارد تومان است و این آمار نشان می‌دهد که هزینه‌های مترو با درآمد آن همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اقدامات شده در متروی اصفهان برای پیشگیری از ابتلای مسافران به ویروس کووید ۱۹، گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا مباحث مختلفی در مترو در حال پیگیری است که از جمله آنها می‌توان به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از مواد ضدعفونی در زمان‌های مختلف برای ضدعفونی کردن ایستگاه‌ها و قطارها و فروش ماسک در تمام ایستگاه‌های خط یک مترو اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با بیان اینکه برای ضدعفونی کردن واگن‌های مترو از دستگاه ضدعفونی‌کننده فرا بنفش UVC استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به زمان‌بر بودن استفاده از مواد ضدعفونی کننده پایه الکل از طریق سنتی و انتظار برای خشک شدن قطار و بعضی از محدودیت‌ها استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده پرتو فرابنفش UVC می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از شیوع ویروس، باکتری و در نهایت حفظ سلامت شهروندان ایفا کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر خط یک متروی اصفهان همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۲۲ شب با سر فاصله زمانی ۱۵ دقیقه به شهروندان سرویس دهی می‌کند.

کد خبر 434998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.