مجلس یازدهم عزم جدی برای رفع موانع فرزندآوری دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمایل جوانان به ازدواج و فرزندآوری گفت: وظیفه دولت و مجلس است تا این مسیر را برای جوانان آسان و آزاد کند تا به تشکیل خانواده متعهد و متدین بیانجامد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه، اول مردادماه) در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک مناسبت اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (علیه‌السلام) و بانوی عالمین حضرت زهرا (س)، گفت: این ازدواج، ازدواجی آسمانی و ماندگار بود که جریان هدایت بشری را به دنبال داشته و نشان می‌دهد وصلت‌های مقدس و طیب باعث سعادت و کمال و رشد عالم می‌شود و اثر آن صرفاً برای آن خانواده نیست و در تلاقی دو بحر عظیم، تولید لؤلؤ و مرجان اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه سال‌ها است در حوزه ازدواج دچار مشکلات عدیده هستیم، افزود: در دو دهه قبل در مجلس شورای اسلامی قانون تسهیل ازدواج جوانان با رویکرد تسهیل وصلت مقدس جوانان به تصویب رسید اما در پستوی سازمان‌های مختلف خاک می‌خورد و علیرغم پیگیری مجالس گذشته، تهیه گزارش‌ها و ارائه تذکرات متأسفانه هنوز آثار عملی نداشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تذکرات مکرر و مطالبات جدی حضرت آقا در حوزه برطرف کردن موانع فرزندآوری، اظهار کرد: نزدیک به یک دهه است که مجلس تلاش کرده در حوزه آسان کردن فرزندآوری و فرزندپروری سالم، قانونی را بگذارند که متأسفانه مجالس هشتم، نهم و دهم به علت جدی نبودن عزم مجلس و به خصوص اینکه دولت‌ها در تأمین بار مالی آن همکاری نداشتند به جایی نرسیده است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: امروز ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج داریم که متأسفانه نزدیک یک و نیم میلیون نفر آنها در آستانه تجرد قطعی و یأس ازدواج هستند.

وی ادامه داد: به نوبه خود تلاش می‌کنم که با همکارانمان در مجلس یازدهم به خصوص با توجه به سخنرانی ویدئو کنفرانسی حضرت آقا که روی این موضوع تأکید داشت، برای این مسأله جدی ملی فکری کند و در قالب‌های مختلف اقداماتی انجام دهد که امیدوارم با همکاری و همگامی همکاران بتوانیم کاری مؤثر در جهت برطرف کردن موانع ازدواج، آسان سازی ازدواج و تشکیل خانواده، پایدارسازی خانواده و کاهش طلاق و کمک به فرزندآوری برداریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم ایجاد بستر مناسبی برای تشکیل خانواده متعهد و متدین ایرانی فراهم کنیم چرا که جوانان ما نیز علاقمند به تشکیل خانواده و فرزندآوری هستند و طبق بررسی‌ها تمایل داشتند به فرزند در خانواده‌های ایرانی نزدیک سه فرزند است، لذا وظیفه دولت و مجلس است که بتوانند این مسیر را باز و آزاد کنند تا جامعه ما به خواست قلبی خود برسد.

کد خبر 434994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.