برترین‌های دومین جشنواره ملی "داستان آب" معرفی شدند

نفرات برتر دومین جشنواره ملی "داستان آب" در چهار بخش داستان نویسی، نزدیک به داستان، کودک و نوجوان و داستان با فضای کرونا معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلمان باهنر دبیر هنری دومین جشنواره ملی داستان آب، شامگاه -سه شنبه ۳۱ تیر- در آئین مجازی اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: دومین جشنواره ملی داستان آب از ابتدای پاییز ۱۳۹۸ آغاز شد و با توجه به اینکه گسترش دایره مخاطبان فارسی زبان سراسر جهان از سیاست‌های دبیرخانه این دوره از جشنواره بود فراخوان برای فارسی زبانان داستان‌نویس دیگر کشورها نیز ارسال شد.

وی به تأثیر شیوع ویروس کرونا از ماه‌های پایانی سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال کرونا نیز به موضوعات داستان نویسی جشنواره ملی آب اضافه شده است.

دبیر هنری دومین جشنواره ملی آب با بیان اینکه به دنبال اعلام فراخوان، ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، ادامه داد: از این تعداد، ۵۰ اثر مقاله و پژوهش بود که هیچ قالب روایی و داستانی نداشت و بررسی ۳۵۵ اثر باقیمانده به کارشناسان امر در سراسر کشور سپرده شد که در نهایت ۱۳۰ اثر برای داوران جشنواره ارسال شد.

باهنر با بیان اینکه جایزه نفر برتر دومین جشنواره ملی آب ۲۷ میلیون تومان است، گفت: قرار است سبک‌های نوشتاری دیگری از جمله جستار و مقاله‌های روایی، خاطره نویسی، زندگی نگاره و … نیز به بخش‌های سومین جشنواره ملی آب اضافه شود.

وی اصلی‌ترین هدف برگزاری جشنواره داستانی آب را فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم درباره اهمیت آب به زبان هنر و ادبیات دانست و خاطرنشان کرد: آثار برتر این جشنواره در قالب کتاب و فایل صوتی عرضه خواهد شد.

در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی داستان آب، مجتبی شول افشار زاده از تهران برای داستان باغ بی آبی مقام اول را کسب کرد؛ همچنین اثر روایی "شهپیر" غلامرضا شیری از ایذه خوزستان مقام دوم، "خداحافظ مندلیف" رامین فروزنده از تهران و "مردی که پرنده‌اش را نخورد" اثر مهین راد مقام چهارم بخش داستان دومین جشنواره ملی آب انتخاب شدند.

در بخش داستان با فضای کرونا "زایمان در آب" اثر گلرخ جلالوندی از اراک برگزیده شد.

در بخش نزدیک به داستان، چک گل شیرخان اثر کاوه افضل از نجف آباد مقام اول، اصفهانم آرزوست اثر خورشید پورمحمدی از اصفهان مقام دوم و "اینجا اصفهان است" اثر رضوان نیلی پور از اصفهان مقام سوم را کسب کردند.

همچنین "آخرین چاه" اثر احمد سوسرایی از کرمان به عنوان مقام اول، دو روز ماه به عید اثر اعظم السادات حسینیان از کرمان مقام دوم و حمام طولانی اثر آیدا پالیزگر از کرج مقام سوم در بخش کودک و نوجوان نویسندگان بزرگسال برگزیده شدند.

در بخش داستان کودک و نوجوان نویسنده نوجوان نیز داستانی برای "چیچست" از علیرضا فیلی زاده از شیراز رتبه اول، "شاه ماهی" اثر متین میرجانی از اصفهان رتبه دوم و "رنگهای واقعی" اثر زهرا مهران پور از اصفهان رتبه سوم را کسب کردند.

در اختتامیه دومین جشنواره ملی داستان آب همچنین از محمد کوشافر استاد دانشگاه و فعال محیط زیست و مسعود میرمحمد صادقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در بخش فرهیختگان تقدیر شد.

در بخشی دیگری از این آئین مجازی، تئاتر "بابا آب نداد" آخرین اثر هنری گروه زاوش اجرا شد.

گفتنی است ۲۰ اثر برتر نخستین جشنواره ملی داستان آب که سال ۹۷-۹۸ برگزار شده بود در قالب کتابی با عنوان " روبروی پل خواجو" منتشر شده است.

کد خبر 434969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.