طرحی برای مقابله با برخوردهای سلیقه‌ای شهرداری با مراکز دامپزشکی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 11 رأی موافق یک فوریت طرح ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری در تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش ایمنا، الهام فخاری در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در توضیح یک فوریت طرح ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری، اظهار کرد: هر از گاهی موجی از بستن و مناقشه با مراکز دامپزشکی در شهر ایجاد می‌شود و اختلافاتی میان شهرداری و مراکز دامپزشکی به وجود می‌آید زیرا این مراکز در ساختمان‌های مسکونی نیز می‌توانند حضور داشته باشند.

وی افزود: در قالب این طرح تلاش می‌کنیم که ضوابط و مقرراتی تعیین شود. در همین راستا شهرداری دو ماه فرصت دارد که این ضوابط را مستند تنظیم و به شورا ارائه کند تا مسئله از حالت سلیقه‌ای خارج شود؛ به صورت سلیقه‌ای در مناطق شهر تهران برخوردهای متفاوتی اعمال می‌شود. هدف این است که شهرداری ملزم شود ظرف این دو ماه ضوابط این حوزه را دقیق مشخص کند.

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران هم با اشاره به این که ضوابط مربوط به کلینیک‌های دامپزشکی توسط معاونت شهرسازی آماده شده و در دستور کار دبیرخانه ماده پنج قرار گرفته، گفت: با توجه به این که ضوابط تهیه شده، آیا فوریت این طرح ضرورتی دارد؟

حجت نظری به عنوان موافق این طرح با اشاره به اینکه فوریت این طرح از این جنبه اهمیت دارد که اعضای شورا به صورت مکرر محل مراجعه افرادی هستند که قصد احداث کلینیک در سطح شهر تهران را دارند که معمولاً با شهرداری تهران درگیر می‌شوند و ضوابط مشخصی برای این حوزه وجود ندارد گفت: در شهر شهروندانی هستند که حیوانات خانگی دارند، لذا برای درمان آنها باید امکان لازم فراهم شود.

حامد مظاهریان معاون شهردار تهران در مخالفت با فوریت این طرح گفت: شهرداری تهران فوریت این طرح را ضروری نمی‌داند چراکه این لایحه می‌گوید همانطور که پزشکان می‌توانند در ساختمان‌های مسکونی مستقر شوند دامپزشکی‌ها نیز می‌توانند در این ساختمان‌ها مستقر باشند که این امر مشکلات حقوقی را به همراه دارد.

وی افزود: صلاحیت شهرداری تهران نیست که در مورد مراکز دامپزشکی اظهار نظر کند. یکی از لوایح بالادستی در این حوزه لایحه قانونی حمایت از حیوانات است که در دولت در دست تهیه است و به مجلس ارسال خواهد شد. ما به این لایحه پیش از بررسی چنین موضوعاتی نیاز داریم.

در نهایت با ۱۱ رأی موافق از مجموع ۱۷ نفر حاضر در این جلسه یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

کد خبر 434937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.