اختصاص هزینه اتلاف سگ‌های ولگرد به انجمن حمایت از حیوانات

شهردار بهار اعلام کرد: هزینه اتلاف سگ های ولگرد به انجمن حمایت از حیوانات شهر بهار برای زنده گیری و عقیم سازی این حیوانات داده می شود تا دیگر شاهد اتلاف آن‌ها در شهر نباشیم.

به گزارش ایمنا، محمدرضا یاری با اشاره به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی و اقدام شهرداری شهر بهار به سگ کُشی اظهار کرد: در چند ماه اخیر در بازرسی‌های صورت گرفته از محلات شهری و حاشیه نشین شهر بهار اهالی احساس عدم امنیت داشته و نگران سلامتی خود و خانواده‌هایشان به خاطر تردد زیاد و گروهی سگ‌های ولگرد بودند.

وی با بیان اینکه خواسته بخش عمده ساکنان حاشیه شهر حل معضل سگ‌های ولگرد بود، افزود: به دنبال مراجعات حضوری و شکایت‌های انجام شده در زمینه سگ‌های ولگرد این موضوع در جلسه نارضایتی شهرستان بهار مطرح شد و به علت نبود پیمانکار زنده گیری و عقیم سازی این سگ‌ها در شهرستان تصمیم بر این شد تا با یک پیمانکار برای اتلاف سگ‌های ولگرد قرارداد بسته شود.

شهردار بهار با بیان اینکه کل شهرداری‌ها و دهیاری برای حل مشکل سگ‌های ولگرد به دلیل نبود پیمانکار زنده گیری و عقیم سازی اقدام به اتلاف سگ‌ها می‌کنند، خاطرنشان کرد: روز جمعه بعد از انتشار ویدئوی مربوط به سگ کُشی در بهار قرارداد مربوطه با پیمانکار فسخ شد و دیگر این عمل در شهر بهار انجام نشده است و فیلمی که از سگ کُشی در روز گذشته دست به دست می‌شود متعلق به شهر بهار نیست.

یاری با تأکید بر اینکه حل معضل سگ‌های ولگرد به خواست مردم انجام شده است، عنوان کرد: لاشه سگ‌های کشته شده تحت نظارت کارشناسان بهداشت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دفن شدند.

وی تصریح کرد: دیروز جلسه‌ای در شهرداری بهار با حضور محیط زیست و انجمن حمایت از حیوانات شهر بهار برگزار و تصمیم گرفته شد که هزینه اتلاف سگ‌های ولگرد به انجمن حمایت از حیوانات برای زنده گیری و عقیم سازی سگ‌ها داده شود تا دیگر شاهد اتلاف این سگ‌ها در شهر بهار نباشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 434922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوان فرح بخش IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    1 1
    بنده بارها در هنگام دوچرخه سواری مورد حمله سگهای ولگرد قرار گرفته ام.این سگها عموما گوشهایشان بریده شده و معلوم است مدتی به عنوان سگ نگهبان در کارگاه های ساختمانی در شهرکهای اقماری مورد استفاده و پس از پایان کار ساخت و ساز در خیابان رها شده اند.روز به روز به تعدادشان اضافه می شود.در شهرکهای صنعتی به مانند پرند و یا شهرک مسکونی پرند و پردیس و هشتگرد به تعداد فراوان وجود داشته و آزادانه جفتگیری کرده و تعدادشان زیاد می شود.در مملکت اسلامی ایران واقعا جای تاسف است که این سگهای بدون صاحب عقیم و یا معدوم نمی شوند.نیازی نیست که در سطح خیابان کشته شوند که موجب آزرده خاطر شدن مردم شود.کافی است در جایی دور از شهر جمع آوری و با روش بدون درد کشته شده و بصورت بهداشتی دفن گردند.