جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تعیین تکلیف جزئیات مرتبط با سهام عدالت و جاماندگان نهادهای حمایتی خبر داد و گفت: سهام عدالت به جاماندگان خانواده‌های ایثارگران و شهدا پرداخت می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی با تشریح جلسه امروز صبح (سه شنبه ۳۱ تیرماه) کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: جزئیات مرتبط با طرح ساماندهی سهام عدالت و جاماندگان نهادهای حمایتی جمع‌بندی و تعیین تکلیف شد. درواقع این سهام باید به افرادی که در دوره قبل دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند بعلاوه خانواده ایثارگران، شهدا و…-که هر کدام سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند- پرداخت شود.

وی افزود: همچنین از آنجا که از وضعیت جاماندگان ۶ دهک نخست، برآورد عددی دقیقی وجود نداشت، مقرر شد؛ معاون وزیر کار برآورد عددی آن را به طور کامل به کمیسیون ارائه دهد تا بتوان این موضوع را هم به نتیجه رساند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همچنین در ادامه نمایندگان با اعضای اتاق اصناف دیدار کردند و دغدغه‌های آن‌ها در موضوعاتی همچون حمایت از اصناف آسیب دیده از کرونا مطرح شد.

به گفته طغیانی، عدم حمایت دولت از اصناف با وجود تعهد داده شده، به تعویق افتادن وام‌های بانکی، عدم تعهد بانک‌ها به مسائلی همچون تخفیفات بانکی، مسئله تنظیم بازار و… ازجمله موارد طرح شده در جلسه با اتاق اصناف به شمار می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان صندوق کارآفرینی امید نیز با حضور کمیسیون درباره تسهیلات ارائه شده و اقدامات انجام داده برای بهبود وضعیت کسب و کار و معیشت مردم گزارشی ارائه کردند.

کد خبر 434920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.