سرمایه‌گذاری کلان ایتالیا در بخش حمل‌ونقل عمومی

دولت ایتالیا در نظر دارد تا به‌منظور ایجاد کشوری هوشمندتر، با پیاده‌سازی برنامه‌ای خلاقانه بیش از ۲۰ میلیون یورو در بخش حمل‌ونقل عمومی خود سرمایه‌گذاری کند.

‌به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت ایتالیا قصد دارد که با هدف بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور در دوران پساکرونا و تسهیل جابجایی در درون مرزهای این کشور، مبلغ ۲۰ میلیون یورو در بخش حمل‌ونقل عمومی سرمایه‌گذاری کند. این مبلغ قرار است تحت پوشش طرحی به‌عنوان "ایتالیای هوشمندتر" برای انجام تحقیقات و توسعه ابزارهای مدیریتی برای کنترل جریان ترافیک، راه‌حل‌هایی برای برآورده کردن ملزومات تردد، بهبود وضعیت حمل‌ونقل و افزایش وسایل نقلیه در مراکز شهری و روستاهای نیازمند به آن صرف شود. پیمانکار این طرح، آژانس دیجیتال ایتالیاست که مدتی پیش به انتشار اطلاعیه‌هایی با عنوان "جابجایی هوشمند" و راه‌اندازی بازارهای مشاوره‌ای در این زمینه اقدام کرد.

طرح ایتالیای هوشمندتر، جابجایی هوشمند را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است که در آن نوعی جدید از مدل حمل‌ونقلی ارائه می‌شود و به مقامات رسمی اجازه می‌دهد تا با بکار گرفتن راهکارهای خلاقانه و نوین برای نظارت بر شهر، پیاده‌سازی و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی میان شهروندان را تضمین کرده و جریان‌های جدید ترافیک شهری را مدیریت کنند. این برنامه در واقع ابزاری است برای دستیابی به اهداف ایجاد سیاست‌های نوآورانه بر اساس تقاضای عمومی که به لطف سرمایه‌گذاری‌های کلان دولت ایتالیا، فضاهای بیشتری برای جابجایی ایجاد کرده و در نتیجه وجود روش‌های جایگزین حمل‌ونقلی و وسایل نقلیه بیشتر برای سهیل تردد در صورت نیاز عموم مردم را تضمین می‌کند. بدین‌ ترتیب این شیوه می‌تواند با بهره‌گیری از کاهش تعداد جابجایی‌های مسافران، به چالش‌هایی پاسخ دهد که به‌دلیل افزایش روزافزون نیاز به مدیریت زنجیره تأمین و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل مردم و کالاها از مبدأ تا مقصد نهایی (the Last mile) ایجاد شده است ودر نهایت آن‌ها را برطرف کند. بعضی از چالش‌های مربوط به مقصد نهایی شامل به حداقل رساندن هزینه‌ها، اطمینان از شفافیت، افزایش کارایی و بهبود زیرساخت‌هاست و سیستم‌های به اشتراک‌گذاری دوچرخه‌ها یکی از طرح‌های موفق در زمینه پاسخگویی به آن‌ها محسوب می‌شود.

برنامه‌های نوآورانه دولت ایتالیا قرار است در کلان‌شهرهایی با بیشترین تقاضای جابجایی ازجمله باری، کالیاری، کاتانیا، میلان، مودنا، رم و بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر، همچنین بعضی از روستاها و شهرهای کوچک‌تر آن به مرحله اجرا درآیند که در تقسیمات جغرافیایی بخشی از این کشور شمرده می‌شوند. در صورت موفقیت این پروژه دولت در نظر دارد طرح هوشمندسازی تحرک را به سایر نقاط کشور نیز ترویج دهد.

کد خبر 434876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.