حضور حداکثری مردم در انتخابات چگونه محقق خواهد شد؟

رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: اگر مشکلات اقتصادی جامعه بهبود پیدا کند، امکان اینکه تعداد زیادی از مردم در انتخابات شرکت کنند محقق خواهد شد.

مهدی بهروزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد چگونگی تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: یکی از عوامل گرایش کمتر مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی عمل نکردن کاندیداها به شعارهای انتخاباتی است که البته این مورد دلایل متعددی دارد، برای مثال انجام برخی وعده‌های داده شده فراتر از توان رئیس جمهور یا مسئولیت‌های دیگر است و نامزدهای انتخابات باید قبل از مطرح کردن آنها، با افراد و نهادهای مختلف مشورت کنند.

وی افزود: دلیل دیگر این است که عزم و اراده‌ای از طرف شخصی که شعارها و وعده‌های زیادی داده، دیده نمی‌شود زیرا برخی شعارها تنها جنبه رأی‌آوری داشته است. یک دسته از شعارها هم به دلیل ساختارها و مشکلاتی که از قبل در کشور وجود دارد، محقق نمی‌شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ادامه داد: یکی از این کارهایی که می‌توان برای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات انجام داد این است که کاندیدای مورد نظری که به وعده‌های خود عمل نکرده، با مردم صحبت کند و دلایل عدم تحقق شعارهایش را شفاف به آنها بگوید و تمام تلاششان را باید برای تحقق شعارهایی که هنوز توانایی برآورده کردنشان را دارند انجام دهند.

بهروزی با بیان اینکه اگر مردم ببینند فردی که با وعده‌های زیاد از آنها رأی گرفته و به آن وعده‌ها عمل می‌کند، برای شرکت دوباره در انتخابات ترغیب می‌شوند، تصریح کرد: کاندیداها چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات مجلس، شعارهایی می‌دهند که تحقق پیدا نمی‌کند و باعث دل زده شدن مردم از انتخابات می‌شوند زیرا این تصویر میان مردم ایجاد می‌شود که شعارهای انتخاباتی هیچگاه محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: راه دیگر ترغیب مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی، حضور تمام احزاب و گروه‌ها در انتخابات است. کوچک شدن دایره انتخاب به دلایل مختلف میزان مشارکت مردم را کمرنگ‌تر می‌کند. اما هرچقدر که دایره انتخاب را گسترده‌تر کنیم، مردم بیشتر ترغیب می‌شوند که به کاندیدای مورد علاقه خود رأی دهند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان خاطرنشان کرد: مردم به شدت نگران موقعیت اقتصادی کشور هستند و اگر این روند ادامه یابد، عاملی برای دور کردن آنها از انتخابات است. اگر مشکلات اقتصادی جامعه بهبود پیدا کند، امکان اینکه تعداد زیادی از مردم در انتخابات شرکت کنند محقق خواهد شد.

کد خبر 434872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.