جابجایی خانوارهای کانکس‌نشین در سرپل ذهاب

شهردار سرپل‌ذهاب گفت: ۲۰ خانوار کانکس‌نشین هم اکنون در زمین اداری آموزش و پرورش مستقر هستند که پیمانکار طی ۲ روز آینده ساخت ساختمان جدید این اداره را آغاز می‌کند و از این رو این خانوارها به صورت رایگان به محل ستاد بحران و یا مکان دیگری منتقل می‌شوند.

به گزارش ایمنا، صابر حیدری اظهار کرد: خبر مربوط به اولتیماتوم ۴۸ ساعته به خانوارهای کانکس نشین این شهرستان که از روز گذشته تاکنون به نقل از بنده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در حال انتشار است به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی ادامه داد: ۲۰ خانوار کانکس نشین هم اکنون در زمین اداری آموزش و پرورش مستقر هستند که به آنها از قبل اعلام شده و چون پیمانکار قرار است شروع به کار کند باید این مکان را خالی کنند و به جای دیگری منتقل شوند که تمامی خدمات جا به جایی نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

شهردار سرپل ذهاب گفت: پیش تر نیز ۱۰۴ خانوار که مستأجران واحدهای تخریبی تحت حمایت نهادهای حمایتی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد با کمک این نهادها به آن‌ها ودیعه مسکن پرداخت شده و جا به جا شده اند و هم اکنون در منازل استجاری زندگی می‌کنند.

حیدری گفت: در مجموع حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ خانوار ساکن کانکس هستند و کار سامان دهی این کانکس نشین ها نیز در دستور کار قرار گرفته است ولی عده‌ای از کانکس نشین ها بدون هیچ دلیلی شرایط اسکان موقت را ترک نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با تکمیل و ساخت واحدهای تخریبی و احداثی زلزله زدگان پس از زلزله آبان ۹۶ تاکنون، شهرداری با جدیت تمام نسبت به تخلیه بوستان‌ها و معابر شهری که در واقع از مطالبه‌های به حق شهروندان برای استفاده از فضاهای عمومی و بازگشت به زندگی عادی بود، اهتمام ویژه ای داشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 434856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.