ایران راهگشای چالش‌های فعلی دولت الکاظمی است

یک کارشناس تحولات غرب آسیا گفت: در حال حاضر عراق ضمن مبارزه با ویروس کرونا با چالش‌هایی همچون کاهش قیمت نفت و محدودیت‌های صادراتی مواجه بوده و ارتباط با ایران می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و چالش‌های فعلی دولت الکاظمی باشد.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون سفر نخست وزیر عراق به تهران اظهار کرد: سفر وزیر امور خارجه ایران به عراق و حضور نخست وزیر عراق در تهران در راستای تداوم همکاری‌های بین دو کشور است.

وی افزود: در حال حاضر عراق ضمن مبارزه با ویروس کرونا با چالش‌هایی همچون کاهش قیمت نفت و محدودیت‌های صادراتی مواجه بوده و ارتباط با ایران می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و چالش‌های فعلی دولت الکاظمی باشد. وی قصد دارد با کمک تهران، عراق را به سمت آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی هدایت کند. ایران نیز در طی سال‌های گذشته نسبت به برگزاری انتخابات در عراق و برقراری ثبات در این کشور تاکید داشته است.

این کارشناس تحولات غرب آسیا ادامه داد: مقامات عالی دو کشور در این دیدارها به دنبال افزایش همکاری‌های امنیتی و اقتصادی هستند. توافقات صادرات برق و گاز ایران به عراق نیز یکی از مهمترین مسائل این دیدارها خواهد بود.

صباح زنگنه خاطرنشان کرد: عراق در حال حاضر دومین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود؛ بنابراین سفر الکاظمی به تهران برای توسعه روابط بین دو کشور است. همچنین قطعاً پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی نیز یکی از مسائل مهم گفت و گو های مقامات دو کشور خواهد بود.

کد خبر 434837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.